Hoe komt het dat mensen flauwvallen in de kermis attractie met de bal met elastiek?

Ik zie vaak filmpjes over mensen die flauwvallen of bewusteloos raken door de attratie op de kermis waarbij ze in een bal worden afgeschoten, met elastiek. Weet iemand hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
12.2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Heb je er zelf wel eens ingezeten?
LeonardN
5 jaar geleden
@Ritsuka
Stel dat het antwoord ja is, stel dat Mivx dan zelf ook flauw is gevallen, dan is het antwoord voor de vrager toch nog niet gelijk evident.

Antwoorden (1)

Tijdens de vlucht krijgt het lichaam enorme g krachten te verwerken. Hierdoor kan het bloed uit de hersenen stromen. dit heeft met de richting van de versnelling te maken. Dit kan flauwvallen tot gevolg hebben.
AlphaLimaSierra