2 broekmaten kleiner, toch 10kg meer op de weegschaal, hoe?

Ik doe aan fitness en ben spieren aan t ontwikkelen, zou dit die kilo's verklaren? Aangezien ik dus 2 broekmaten kleiner ben en juist 'slanker' oog? Bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Klopt spieren wegen meer dan vet ! Koop u een goede weegschaal waar je op kan zien hoeveel vet en spiermassa ... ga niet enkel af op t getal op de weegschaal. http://www.optimavita.nl/bewegen/feit-of-fabel-spieren-zijn-zwaarder-dan-vet/

Bronnen:
http://www.optimavita.nl/bewegen/feit-of-f...

Spierweefsel is weliswaar zwaarder dan vetweefsel, maar zó groot is dat verschil niet hoor. Om tien kilo spieren te kweken moet je héél hard trainen en ook héél veel eten. Tenzij je echt professioneel aan het bodybuilden bent, denk ik eerder dat het óf niet om dezelfde broek gaat en de broek of broeken die je nu draagt groter vallen, óf dat er iets met je weegschaal aan de hand is. Of allebei. Misschien oog je slanker doordat je iets strakker bent, maar daardoor tien kilo in puur spierweefsel aankomen lijkt me erg vergezocht. En als je daadwerkelijk tien kilo meer aan spieren zou hebben gekweekt, geloof ik ook niet dat je daarmee in een veel kleinere broek zou passen. Je bovenbenen en billen groeien immers als je echt aan het bulken bent. Ik denk dat je nog eens goed moet meten en wegen, en even moet kijken of je steeds op dezelfde weegschaal hebt gewogen en steeds in dezelfde mate gekleed bent, op hetzelfde moment van de dag weegt etc., én moet kijken of het daadwerkelijk om dezelfde broek gaat die ineens veel te groot is. Als zowel de weegschaal als het meetlint bevestigen dat je én fors aangekomen bent én je heup- en tailleomtrek flink is afgenomen, dan is er toch iets vreemd aan de hand en zou ik in elk geval je sportinstructeur eens vragen wat die hiervan denkt. En als die het niet weet; je huisarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100