Waarvan komt hoofdpijn na stappen als ik geen alcohol gebruik?

Elke keer als ik een avondje uit heb gehad, heb ik de volgende dag een enorme kater, alsof ik heel veel gedronken heb. Nu, ik drink nooit, en ik eet ook geen suiker. Ik drink veel water, dus ik droog ook niet uit. heb me helemaal suf gezocht naar of het ook mogelijk is dat ik van het lawaai zo'n kater zou kunnen krijgen. Ik weet dat ik altijd moeite heb om mensen te verstaan als er veel omgevingsgeluid is. Zou dit de reden kunnen zijn van dit katerige gevoel? Ik zou liever een kater hebben van de drank dan van lawaai. Dan weet ik tenminste hoe het komt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.5K
Amadea
5 jaar geleden
Luide muziek en een ongezonde nachtrust daarna zijn goede ingrediënten voor hoofdpijn. Hoe slaap jij na zo'n avondje stappen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een avondje lawaai, vermoeidheid door stappen, je slaapritme verstoren, ziedaar de ingrediënten om de volgende dag behoorlijk brak te voelen. Of het voelt als een kater kun je niet weten als je geen alcohol drinkt en dus nog nooit dronken bent geweest.
Of je gehoor slechter is dan gemiddeld op jouw leeftijd kun je laten controleren door een audicien.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt ook hoofdpijn van te veel water drinken krijgen. Water is gezond maar ook met mate.

Antwoorden (2)

Het kan verschillende oorzaken hebben;
Slaap te kort na een lange nacht doorhalen.
Te weinig gegeten gedurende de nacht.
Verkeerde dingen gegeten.
Zout tekort na een nacht dansen en zweten.
Uren lang harde muziek om de oren.
AlphaLimaSierra
5 jaar geleden
Je kunt er zelf achter komen waar het precies aan ligt.
-----
Een paar weken niet op deze manier uit gaan , geen alcohol geen hard geluid/muziek en ook niet erg laat naar bed. Probeer eens op een vaste tijd op te staan en ook naar bed te gaan gedurende een tijdje. Je merkt dan hoe je je voelt en hebt antwoord op je vragen.
-----
Moeite met anderen te verstaan kan ook duiden op een vorm van doofheid. Hiervoor kan je naar de huisarts gaan, dit kan getest worden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-Min, dat is een onjuiste methode om iets uit te sluiten/te vinden waar het precies aan ligt. Je moet als je iets uit wil sluiten altijd maar 1 ding per keer veranderen. Week 1: Wel alcohol, geen hard geluid, niet laat naar bed
Week 2: Geen alcohol, geen hard geluid, wel laat naar bed
Week 3: Geen alcohol, wel hard geluid, niet laat naar bed En dan nog 3 weken
geen, geen wel,
geen wel geen,
wel geen geen. En dan nog 1 week helemaal niks, om uit te sluiten/te bewijzen, dat het de combinatie is van alle drie de dingen bijelkaar. Als je alleen alle drie de dingen niet meer doet, weet je nog net niet waar het nu exact aan ligt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank voor je reactie. Haha, lijkt net of je denkt dat ik een feestbeest ben. Ik heb een heel erg streng ritme vanwege andere gezondheidsklachten, en drink daarom ook al niet. dus misschien komt de kater inderdaad als ik uit mn ritme stap om een keertje een feestje of een dineetje bij te wonen. Misschien juist omdat ik dit weinig doe. Misschien is dat het antwoord al. Het is alleen spijtig dat mn leven wel heel saai wordt als ik niet af en toe de gezelligheid kan opzoeken. Ik zal inderdaad eens een afspraak maken met een oorarts, ik ben er steeds meer van overtuigd dat het aan lawaaioverlast moet liggen.