Ja, dit moet het CBR weten. Bij de aanvraag voor een praktijkexamen moet je naar waarheid een eigen verklaring invullen, dat is een lijst met standaardvragen. Daarin komen ook neurologische ziekten voorbij. Het CBR kan op basis van de antwoorden van oordeel zijn dat verder onderzoek noodzakelijk is.
Het ding heet tegenwoordig overigens Gezondheidsverklaring.

Denk aan vragen als:

Bent u onder behandeling of onder behandeling geweest voor een psychiatrische stoornis,een hersenziekte of een ziekte van het zenuwstelsel?

Hebt u een functiebeperking waardoor het normale gebruik van een arm, hand of vingers, dan wel vanbijbehorende gewrichten, beperkt of afwezig is?

Hebt u een functiebeperking waardoor het normale gebruik van een been of voet, dan wel van bijbehorende gewrichten, beperkt of afwezig is?

Hoe het werkt met de verzekering weet ik niet maar in het allerongunstigste geval mag je helemaal geen examen doen.
Toegevoegd op 06 november 2018 20:17: tekst
Computoon