Is hier sprake van aanranding of ongepast gedrag?

Afgelopen weekend raakte ik aan de praat met een kennis van mijn vriend. Het was in een cafe. Ik zat op een kruk en die kennis pakte mijn hand en vroeg wat mijn geboortedatum was. Ik daxht dit is onderdeel van gedachtelezen ofzo en ben daar wel altijd voor in. Toen zei hij wacht even, ging eerst naar toilet en daarna kwam hij terug en begon vragen te stellen en dingen te vertellen over mijn verleden.
Steeds af en toe kwam hij tegen mij aan staan, op een manier die ik niet zo prettig vond. Ik draaide telkens maar voorzichtig even weg met mijn benen..Maar ik durfde ook niks te zeggen. Of hij nou met zijn ...tegen mij aanstond of gewoon met zijn been, ik weet het niet, het voelde soms zo, maar durfde niet te kijken.
Mijn vraag is of het nu wel of niet met zijn geslachtsdeel is, kan het op een ongewenste manier zo af en toe tegen iemand aan staan als aanranding gezien worden of niet?
Of heeft hij het zelf niet in de gaten? ( goed naief van mezelf)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

het is mi ongepast en grens overschrijdend gedrag .
elk mens heeft toch zn prive ruimte ,grens of terratorium cirkel wat gerespecteerd dient teworden .

Hij is daar duidelijk overheen gegaan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wanneer jij neit laat merken dat je dit niet wenst is dit geen aanranding. Wanneer jij wel laat merken dat je dit niet wilt en men gaat door dan is dit aanranding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongepast gedrag.
Uw naiviteit heeft hem waarschijnlijk aangemoedigd.
Alleen met dansen staat men dicht tegen elkaar aan.
De volgende keer wel van u afbijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spreekt van aanranding als iemand door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen.

Aanranding is het niet maar absoluut wel onbehouden, ongepast en ongemanierd gedrag.

Ik snap dat je een beetje overdonderd bent geweest door zijn actie, maar je weet nu waar hij toe in staat is. De
volgende keer (mocht het voorkomen) keihard roepen dat hij met z'n vieze poten van je af moet blijven.

Enne, het niet in de gaten hebben, dan moet je wel een enorme plank voor je kop hebben, maarja, die bestaan helaas...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er geen sprake is van aanranding maar wel van ongepast gedrag!
Als ik het zo lees deed hij het per ongeluk express.

Groetjes Patrick
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft al aan dat je niet weet wat er tegen je aankwam.
Dat had je heel simpel kunnen testen:

Schrik ergens van en geef "per ongeluk" een zacht knietje. (als je hem sowieso niet mag dan kan het ook meteen hard)

Was er niks aan de hand dan is er bij hem niks aan de hand, was hij ongepast bezig ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Subtiliteit werkt niet altijd. Duidelijk aangeven in het vervolg: 'ik vind dit en dat niet prettig, ik zie graag dat u direct van mij afblijft/niet aan me zit etc.'

Dit valt absoluut niet onder aanranding, maar netjes... nee dat is het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het niet als aanranding maar vervelend is het wel. Het is en en kennis van je vriend schrijf je dus weet hij dat je een vriend hebt dus behoorlijk ongepast. Anders zou het kunnen zijn dat hij wil zien hoe je erop reageert en zou het kinnen zijn om je te versieren maar dat is dus niet aan de orde.

Ik begrijp je gevoel. Op het moment zelf durf je er niet echt iets van te zeggen omdat je niet precies weet wat jou dat ongemakkelijke gevoel geeft. Is het zijn geslachtsdeel of staat hij gewoon vriendschappelijk tegen je aan. Dat doen vrouwen onderling ook wel zonder bijbedoeling en ik had een goede vriend die ook erg lichamelijk was zonder bijbedoeling.
Als het een duidelijke handeling was had je makkelijker van je af kunnen bijten. Maar dit ging zo subtiel dat jij je nu naïef voelt terwijl hij over je grens is gegaan.

In het vervolg zou ik een gesloten houding aannemen. Benen over elkaar, armen over elkaar en wegdraaien wanneer hij te dichtbij komt. Desnoods zeg je als je je niet prettig voelt en je weet niet precies wat je tegen je aanvoelt dat je het erg warm hebt en je draait je weg.
Je kunt ook eerlijk zijn, maar als het niet bewust is kun je zo ook iemand afstoten die het misschien goed bedoelt. Dat moet je even van de situatie laten afhangen.
Als je je lichaamstaal afstandelijk opstelt moet er wel een kwartje vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vraag in die aard is hier al eens gesteld: 'Wanneer spreekt men over aanranding'
http://www.goeievraag.nl/vraag/spreekt-aanranding.43013
In jouw geval denk ik niet dat het aanranding was, wel opdringerig gedrag. Maar jij hebt niet aangegeven dat je zijn gedrag niet wou.
Hij kan wel gedacht hebben dat je het prettig vond.
Dus in het vervolg duidelijk en luid zeggen dat je zo niet wil aangeraakt worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sja, op een manier die jij niet prettig vind is voor ons niet zo duidelijk. Verschillende mensen vinden verschillende dingen niet prettig. Zo hou ik niet van dat gezoen op verjaardagen maar daarom rand mijn schoonmoeder mij nog niet aan als zij het wel doet omdat ik toevallig het lef niet heb om NEE te zeggen.
Nee, dit is geen aanranding, jij voelde je misschien ongemakkelijk met hem tegen je aan. Het lijkt mij niet dat hij zijn geslachtsdeel bloot heeft gelegd en tegen jou aan heeft geduwd in een openbaar cafe.
Probeer volgende keer gewoon te zeggen dat je niet wil dat iemand op je lip komt zitten of staan, dat er genoeg ruimte is voor iedereen en dat jij die ruimte ook graag wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijk is dat je voor jezelf en voor de ander duidelijk je grenzen aangeeft. Een ander kan geen gedachten lezen, waarschijnlijk probeerde hij je te versieren of verleiden. Dat was voor jou ongewenst, maar dat wist hij niet - mannen voelen dat soort zaken vaak niet aan, al helemaal niet als ze een meid proberen te versieren ...

Pas als jij je grenzen aangeeft verandert ongewenste opdringerigheid in aanranding en kan hij daarop worden aangesproken. Als eerste dat je het niet wilt - de meeste mannen stoppen dan - en als hij doorgaat is de term aanranding van toepassing.