Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is kijken naar een scherm voor het slapen gaan belemmerend voor je nachtrust?

Of is dat een kwestie van conditionering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
519

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

voor de een wel,voor de ander niet ik doe mijn p uit en ga dan nog even een haf uurtje lezen voor ik ga slapen dat werkt prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Voor een televisiescherm kan je indommelen maar voor een computerscherm ben je erg actief.Ik heb daar last van.Ik kan het eerstvolgende uur echt nog niet gaan slapen.Het is niet zozeer het scherm maar alle prikkels samen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er geen last van! Als ik zo mn laptop dichtklap, ga ik naar bed, en 5 minuten later ben ik in dromeland!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In onze ogen bevinden zich ook lichtgevoelige cellen die
invloed hebben op hormonen die het slaap en waakritme
beïnvloeden.
Een beeldscherm geeft meer licht dan je denkt. Je zou dan ook voor het slapen gaan een half uur als het ware moeten afkicken van dat licht. Even buiten lopen bijvoorbeeld, of in een weinig verlichte kamer zitten. Ook de tv is daardoor van invloed op het slaap en waakritme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er zelf geen last van... eerder met m'n oude pc (oude monitor zo'n grote ) kon ik slecht inslaap komen nu een laptop.. en laptop uit en slapen maar het zelfde bij de platte schermen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is het niet, maar televisie kijken wel, omdat het zo chaotisch is... Als het scherm rustgevende beelden gaf, dan maakt het niet uit voor je nachtrust, maar als er chaos was, dan moet je het eerst weg-dromen die chaos...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding