Worden we soms depressief van computeren , eigenwijs en onberekenbaar ?

Even kijken , wie zijn er doodnormaal tegenwoordig .. Je kent dat wel , jongeren die dag en nacht aan het computeren zijn en kom je ze buiten eens tegen dan lijken ze toch vaak in een goede stemming te verkeren . Toch vraag ik me af , waar is die stemming nu werkelijk op gebaseerd ? zijn ze wel zo vrolijk of zijn ze een beetje in de war , zijn zij manisch ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Depressief dan denk ik aan jongeren die zomaar gaan moorden , ze lijken heel normaal maar plotseling een moord noem ik een depressieve daad . Deze dingen zouden niet zo snel gebeurd zijn, wanneer ze wat meer in de openbaarheid traden .. eventueel een baantje maw , dus dat ze minder computeren of geen computer hadden . Er is blijkbaar een achterhouden van openheid , van diepte mensenkennis , zowel anderen als hunzelf zien niet verder dan de oppervlak .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm... Jongeren die zomaar gaan moorden zijn gelukkig vrij zeldzaam. Zeker te zeldzaam om uit hun bestaan allerlei conclusies te trekken over hoe computeren depressief maakt en iemand die veel computert en toch vrolijk overkomt dan wel manisch moet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een uitvloeisel van een geisoleerd bestaan , en als we daar verder naar kijken dan zie ik een enorme communicatie kloof tussen het dagelijkse en het computer contact. Zou men zijn bezittingen verliezen dan wil ik wel eens zien hoe ze zich redden en is het gedrag ongewoon passief en desorienteerd , het blijkt dat ze erg weinig van het leven begrijpen . Wat mededogen is en menselijke liefde .

Antwoorden (4)

Wacht even, de observatie is dat mensen die veel achter de computer zitten vaak in goede stemming verkeren wanneer zij hier niet achter zitten, en de stelling die je hieraan ophangt is dat het depressief maakt? Dat valt onder de noemer "does not compute". Trouwens, op basis waarvan trek je de oprechtheid van andermans stemming in twijfel?

Maar goed. In de eeuwen voor de uitvinding van de computer waren er ook mensen die depressief, onberekenbaar, eigenwijs, en manisch waren. Tegenwoordig zijn er mensen die veel met computers werken die deze eigenschappen vertonen. Er zijn ook mensen die bijna niet met computers werken die deze eigenschappen vertonen.

Er zijn ook mensen die veel met computers werken die deze eigenschappen niet vertonen. Evenals er mensen zijn die niet veel met computers zijn die deze eigenschappen niet vertonen.

Ik zie geen oorzakelijk verband.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Manisch depressief lijkt soms heel aandoenlijk , maar omdat we op jacht zijn naar meer vermaak denk ik dat we op die leeftijd iets teveel in de spiegel naar onszelf kijken .. niet wetende wat de toekomst in het echt brengen zal . Met de gevolgen van dien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, maar dan kun je op die basis van alle vrolijke mensen die je tegenkomt je afvragen of ze wel echt vrolijk zijn, of toch manisch. Nogmaals, ik zie niet waarom de uitvinding van de computer zo'n 60 jaar terug hier een verschil in maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plezier en vrolijk zijn liggen meestal in iemands karakter , is het een karakter wat ik tegenkom of is het een spel dat niet is uitgewoed . Had jij vroeger zo een honk waar je op terug kon vallen ? Deze dingen blijven ons bij want ik had er geen dan een paar vrientjes , ik moest zoeken naar vermaak en opletten dat ik het vader en moeder niet lastig maakte . De jeugd heeft een eigen wil gekregen , maar infeite zie ik anti gezag en anti menselijk gedrag , ieder zijn ding maar van computeren kun je niet leven , maar een koe ligt in de super als je begrijpt .. . Dat lachen is wel wat anders dan vroeger , weten ze wel dat ze in wezen steeds meer alleen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was - en ben - ook voornamelijk een einzelgänger. Ik hang ook een groot deel van mijn tijd achter de computer uit. Ik heb vroeger ook tegen een depressie gevochten. De depressie kwam door de mensen die om me heen, die had ik te danken aan puur menselijke factoren. De computer heeft me mede hier doorheen gesleept, omdat het een medium was waarin ik mijn ei kwijt kon (bijhouden electronisch dagboek), ik hier nog een beetje vermaak uit kon halen, alsook dingen om naar vooruit te kijken (spelletjes), en waar ik tenminste nog een beetje sociale interactie vandaan heb gekregen (fora, chatrooms, e.d.) waar ik anders geheel in een sociaal isolement was gevallen. De jeugd van tegenwoordig heeft andere middelen tot zijn beschikking, en gaat hiermee om. Dit doen ze zo goed als ze kunnen. Kun je echt zeggen dat ze eenzamer zijn dan vroeger, wanneer ze feitelijk contacten onderhouden met meer mensen - al is het maar een beetje? Een discussie als deze hadden wij 20 jaar terug niet gehad. Dat is toch ook wat waard, lijkt me. Het probleem is, dat de jeugd van tegenwoordig wordt opgevoed door de volwassenen van tegenwoordig, en de generatiekloof sneller groter wordt vanwege alle nieuwe ontwikkelingen. De volwassenen van tegenwoordig zijn meestal opgevoed voor de informatie-explosie van de afgelopen jaren, en hebben dus niet meegekregen hoe daar als ouder mee om te gaan - hun eigen ouders hadden dit probleem niet. Hierdoor proberen ze vaak hun kinderen op dezelfde manier op te voeden als dat ze zelf genoten hebben, maar die manier is in de moderne wereld niet geheel relevant, en zeker niet meer toereikend. De jeugd van tegenwoordig moet zoveel meer weten en kunnen om behoorlijk te functioneren in hun eigen sociale kringen, dat het een klein wonder te noemen is dat ze het grotendeels allemaal voor elkaar krijgen. Bovendien zijn het vaak juist degenen die niet weten hoe goed om te gaan met alle nieuwe communicatiemiddelen die in het sociale isolement raken, en dus een grotere kans maken op depressie.
Ik kon vroeger (...een jaar geleden) toen ik nog jong was haha, de hele nacht achter de computer zitten. Gezellig kletsen met mede-nacht brakers of een spel spelen.
En nog steeds doe ik dat, alleen minder laat. Als ik de volgende dag op straat rond loop ben ik vrolijk als ik geniet en als ik niet lach, tjah dan ben ik niet vrolijk. Bij mij heeft mijn computer gebruik geen invloed op mijn stemming.

Ik geniet er van zolang het duurt en ben ik er klaar mee dan geniet ik van het volgende wat ik doe.
...Of niet. Hangt er vanaf wat ik doe ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap de vraag eigelijk niet zo goed. Je wilt weten of we depressief worden van computeren en of jongeren die veel computeren ipv vrolijk, manisch zijn?
Dat zijn twee vragen.
1. Worden de depressief van computeren?
Ik denk dat we passief worden van computeren. Tenminste van voornamelijk spelletjes spelen of dom op msn praten, zoals de jeugd doet: hoi, hoe is het, nog iets te melden, nee, ik ook niet (en dan een hoop afkortingen en smileys). Als je je boekhouding doet of mailcontacten onderhoudt (of op GV zit) zal het wel meevallen omdat je dan nog iets zinnigs doet (sociale contacten onderhouden bv). Van passief kun je depressief worden omdat je in een passief leven ook niets meer meemaakt, waardoor het saai wordt.

2. Zijn jongeren die veel computeren en dan een keer buiten komen manisch ipv vrolijk?
Ik denk het niet. Ik denk dat je niet moet vergeten dat de jongeren van tegenwoordig in een heel andere wereld opgroeien dan wij vroeger. De wereld gaat sneller en er is veel informatie en prikkels in de omgeving. De jeugd van nu heeft geleerd om hier heel snel uit te pikken wat ze nodig hebben. Mijn dochter van 14 kan leren, msnen en tv kijken tegelijk. Ze kan alle drie die zaken (enigszins) volgen zonder echt iets te missen. Multi-tasking heet dat. Dat die zelfde jongeren buiten, waar veel minder prikkels zijn erg druk en overdreven vrolijk overkomen is logisch, ze zorgen zelf voor de ontbrekende prikkels. Ze zijn zeker niet manisch, gewoon anders dan wij.

Kleine toevoeging. Ik zat op die leeftijd ook met mijn studieboek bij de tv en volgde daarbij het gesprek van mijn ouders, terwijl mijn moeder een trui breidde. Multitasking is natuurlijk van iedere tijd, alleen op een ander niveau. Kids van nu zijn visueel ingesteld terwijl wij meer auditief waren ingesteld. Daarom kunnen ze tegenwoordig ook niet meer luisteren. Ik moet mijn kids ook alles uittekenen, want als ik het ze uitleg met alleen woorden dan raken ze de draad kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord , een + je . Wat mij opvalt is dat je goed het onderscheid beschrijft tussen visuele en auditieve informatie verwerking . Er komt inwezen dus heel wat meer bij kijken om een kind iets te leren dan vroeger , ook wat opvoeding betreft zal het nu een stuk lastiger zijn , maar wat denk jij daar van ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je gelijk hebt dat het moeilijker is om ze op te voeden. Ze kijken ook meer tv dan vroeger, alleen al omdat er meer aanbod is. Als je goed naar al die stomme tekenfilms kijkt valt al snel op dat in veel van die series een wijze les of iets histories verborgen zit (ik denk bv aan Pinky en The Brain). Soms kun je dat soort dingen gebruiken om ze iets duidelijk te maken. Daarvoor moet je natuurlijk ook zelf af en toe meekijken en je begeven in hun wereld van visuele informatie.
Dus ik weet niet of er MEER bij komt kijken om ze iets te leren, het moet gewoon anders dan wij gewend zijn.
ik ken wel enkele mensen die via internet hun eigen huwelijk kapot hebben gemaakt, maarja dat zijn geen jongeren he? het zal op jongeren denk ik niet veel andere invloed hebben dan volwassenen.

iedereen is anders, en eigenwijs zijn vind ik toch meer een karaktereigenschap die in de genen zit en niet die je van de computer krijgt. als je computerverslaafd bent kun je je wel eens in een isolement gaan voelen, maar denk dat iedereen dat best onder controle kan hebben.