Worden we soms depressief van computeren , eigenwijs en onberekenbaar ?

Even kijken , wie zijn er doodnormaal tegenwoordig .. Je kent dat wel , jongeren die dag en nacht aan het computeren zijn en kom je ze buiten eens tegen dan lijken ze toch vaak in een goede stemming te verkeren . Toch vraag ik me af , waar is die stemming nu werkelijk op gebaseerd ? zijn ze wel zo vrolijk of zijn ze een beetje in de war , zijn zij manisch ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wacht even, de observatie is dat mensen die veel achter de computer zitten vaak in goede stemming verkeren wanneer zij hier niet achter zitten, en de stelling die je hieraan ophangt is dat het depressief maakt? Dat valt onder de noemer "does not compute". Trouwens, op basis waarvan trek je de oprechtheid van andermans stemming in twijfel? Maar goed. In de eeuwen voor de uitvinding van de computer waren er ook mensen die depressief, onberekenbaar, eigenwijs, en manisch waren. Tegenwoordig zijn er mensen die veel met computers werken die deze eigenschappen vertonen. Er zijn ook mensen die bijna niet met computers werken die deze eigenschappen vertonen. Er zijn ook mensen die veel met computers werken die deze eigenschappen niet vertonen. Evenals er mensen zijn die niet veel met computers zijn die deze eigenschappen niet vertonen. Ik zie geen oorzakelijk verband.

Ik kon vroeger (...een jaar geleden) toen ik nog jong was haha, de hele nacht achter de computer zitten. Gezellig kletsen met mede-nacht brakers of een spel spelen. En nog steeds doe ik dat, alleen minder laat. Als ik de volgende dag op straat rond loop ben ik vrolijk als ik geniet en als ik niet lach, tjah dan ben ik niet vrolijk. Bij mij heeft mijn computer gebruik geen invloed op mijn stemming. Ik geniet er van zolang het duurt en ben ik er klaar mee dan geniet ik van het volgende wat ik doe. ...Of niet. Hangt er vanaf wat ik doe ;)

Ik snap de vraag eigelijk niet zo goed. Je wilt weten of we depressief worden van computeren en of jongeren die veel computeren ipv vrolijk, manisch zijn? Dat zijn twee vragen. 1. Worden de depressief van computeren? Ik denk dat we passief worden van computeren. Tenminste van voornamelijk spelletjes spelen of dom op msn praten, zoals de jeugd doet: hoi, hoe is het, nog iets te melden, nee, ik ook niet (en dan een hoop afkortingen en smileys). Als je je boekhouding doet of mailcontacten onderhoudt (of op GV zit) zal het wel meevallen omdat je dan nog iets zinnigs doet (sociale contacten onderhouden bv). Van passief kun je depressief worden omdat je in een passief leven ook niets meer meemaakt, waardoor het saai wordt. 2. Zijn jongeren die veel computeren en dan een keer buiten komen manisch ipv vrolijk? Ik denk het niet. Ik denk dat je niet moet vergeten dat de jongeren van tegenwoordig in een heel andere wereld opgroeien dan wij vroeger. De wereld gaat sneller en er is veel informatie en prikkels in de omgeving. De jeugd van nu heeft geleerd om hier heel snel uit te pikken wat ze nodig hebben. Mijn dochter van 14 kan leren, msnen en tv kijken tegelijk. Ze kan alle drie die zaken (enigszins) volgen zonder echt iets te missen. Multi-tasking heet dat. Dat die zelfde jongeren buiten, waar veel minder prikkels zijn erg druk en overdreven vrolijk overkomen is logisch, ze zorgen zelf voor de ontbrekende prikkels. Ze zijn zeker niet manisch, gewoon anders dan wij. Kleine toevoeging. Ik zat op die leeftijd ook met mijn studieboek bij de tv en volgde daarbij het gesprek van mijn ouders, terwijl mijn moeder een trui breidde. Multitasking is natuurlijk van iedere tijd, alleen op een ander niveau. Kids van nu zijn visueel ingesteld terwijl wij meer auditief waren ingesteld. Daarom kunnen ze tegenwoordig ook niet meer luisteren. Ik moet mijn kids ook alles uittekenen, want als ik het ze uitleg met alleen woorden dan raken ze de draad kwijt.

ik ken wel enkele mensen die via internet hun eigen huwelijk kapot hebben gemaakt, maarja dat zijn geen jongeren he? het zal op jongeren denk ik niet veel andere invloed hebben dan volwassenen. iedereen is anders, en eigenwijs zijn vind ik toch meer een karaktereigenschap die in de genen zit en niet die je van de computer krijgt. als je computerverslaafd bent kun je je wel eens in een isolement gaan voelen, maar denk dat iedereen dat best onder controle kan hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100