Als je een gevoelige huid hebt, of een "probleem"huid, kun je dan wel probleemloos een tattoo laten zetten?

Ik bedoel, stel je hebt huidklachten/allergieën kan een tattoo dan kwaad, of zou je hier ook allergies op kunnen reageren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

Ik ben behoorlijk allergisch maar heb inmiddels 16 tattoo. Een tattoo wordt niet in de eerst laag van de huid gezet. Je kunt hem niet zetten op een plek waar eczeem zit of een plek open is. Verder is het geen probleem. De nazorg is wel belangrijk. Tegenwoordig worden er andere kleurstoffen gebruikt. Als je die verkeerd insmeert dan vervaagd het nog sneller. Vaak is er sws een tweede ronde nodig om een bv tribal er goed op te zetten. Met spertie (de originele) kan je de nazorg doen en kost ong eur 7. Vaak verkoopt een tattoerder ook speciale tattoozalf. Ik heb hem geprobeerd en werkt prima. De genezing verloopt goed. Helpt tegen de jeuk (als het geneest) en kost ong eur 5 voor een tube.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat kan geen kwaad.
Simpel omdat een tattoo niet in de buitenste huid laag wordt gezet die deze problemen juist geeft.
Als je huid bijvoorbeeld heel schilferig is door psoriasis zal de tattoo natuurlijk wel heel dof eruit zien.
Als hij over een lidteken wordt gezet zal dat er wat bobbelig uitzien., maar dat ligt ook aan het lidteken.
Soms wordt eerst een tattoo verwijderd met laseren en daarna een nieuwe overheen gezet.
Toch blijft een tatoo het mooist op een egale huid zodat het plaatje mooi tot zijn recht komt maar kwaad kan het niet.
Mocht je allergies zijn voor een bepaald iets dan kan dat geen kwaad, mist je natuurlijk voor de inkt allergisch bent dan heb je een probleem maar dat weet je dan wel voordat je een volgende zou zetten. ( nooit gehoord hoor trouwens dat daar iemand allergisch voor is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je spreekt over een probleem huid!
een tattoo krijgt t mooiste effect als hij op een gezonde huid gezet word
een tattoo mag ook niet over littekens omdat de huid daar verstoord is
een allergische reactie kan je bv wel krijgen met een kleuren tattoo's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het eerst moeten uitproberen. Je huid kan namelijk inderdaad gevoelig zijn voor de stoffen waarvan tattoo's gemaakt worden. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje last gehad van krentenbaard. Maar niet iedereen is hetzelfde.

Wat voor tattoo ga je laten zetten, een grote of een kleine?