Waarom is het knakken van je vingers zo verslavend?

Ik weet wel hoe het geluid ontstaat maar niet waarom het verslavend is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op, hoor! Daar krijg je hele lange vingers van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grapje toch?

Antwoorden (3)

het is gewoon een soort tik die je automatich vaak kan doen en er aan verslaafd word alsware,
kan je vergelijken met mensen die nagelbijten of aan hun haar draaien
13 jaar geleden
Het geeft een soort opluchtingsgevoel in je botten/spieren. Een soort ontspanning, dat maakt het verslavend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Middels het knakken van je vingers vindt er een soort van 'reset' van het gewricht plaats en voelt voor ca 15-20 minuten 'losjes / ontspannen' aan. 2 keer achterelkaar binnen deze tijd hetzelfde vingerkootje knakken kan dus niet.
Dit gevoel trekt geleidelijk aan weer weg, vingers gaan stijver aanvoelen en de behoefte om te 'knakken' ontstaat weer.
De knak is overigens een gasbel die ontploft, hetgeen wordt gevormd door een vacuum binnen het gewricht wat ontstaat door het van elkaar afbewegen van beide gewrichtsvlakken (is de meest gangbare theorie.