wie kan mijn helpen? ik heb inmiddels wat gezien in het witte van mijn oog wie kan helpen ?

als ik mijn bovenste ooglid omhoog trek daar zie ik dus een zwart puntje in mijn oog zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De huisarts kan je helpen. Laat even nakijken wat er aan de hand is en maak jezelf niet bij voorbaat al te bang. Het oog is heel goed in genezen. Als het nodig is, verwijst de huisarts je naar de oogarts voor verdere behandeling.

Het zou ook nog kunnen dat je met oud en nieuw een stukje vuurwerk tegen je oog aan gekregen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat er zo snel mogelijk even door je huisarts naar kijken, dus meteen morgen laten doen. Je huisarts kan het eventueel voor je verwijderen of je verwijzen naar een oogarts die er iets aan kan doen. Het is erg gevaarlijk om met iets in je oog te blijven lopen, want dan kan je een blijvende beschadiging krijgen. Je oog zal vanzelf al gaan tranen, in een poging om het zwarte puntje er uit te spoelen, dus daar moet je niet van schrikken, dat is de normale reactie van het lichaam. Als het niet vanzelf weggaat, dan kan je ooglid aan de binnenkant geïrriteerd raken en misschien zelfs wel gaan ontsteken. Dat wil je allemaal niet, dus snel even langs je huisarts. Succes :)