Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijzelf motiveren om wél mijn huiswerk te maken?

Hoe ik het nu doe red ik alles wel, ik haal genoeg zesjes en zeventjes, maar ik weet zeker dat als ik al mijn huiswerk maak er ook achten en negens op mijn rapport zullen staan, zeker handig voor een studie geneeskunde i.v.m. loting etc. Hoe motiveer ik mijzelf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Je geeft zelf het antwoord al. Het is handig als je een studie geneeskunde wilt doen. Dat is toch motivatie genoeg lijkt mij.

Kom, en nu aan je huiswerk en Cum Laude slagen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geneeskunde!
nou dat moet je al motiveren eigenlijk.
waar wacht je nog op dan!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja je hebt nu altijd alles op je sloffen gehaald. Met weinig moeite toch voldoendes halen. Ik ben het met de andere antwoorden eens dat je studie geneeskunde een motivatie voor je zou moeten zijn. Ik weet niet hoe lang je nog hebt tot de loting, maar als het er snel aankomt, zou ik toch echt alles uit de kast trekken. Doe je dat niet, dan zou ik bijna geloven dat je geen zin hebt in je studie geneeskunde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste: Je moet het wel echt willen! De vraag hier stellen is een goeie stap, dat laat zien dat de wil er wel is. Nu jezelf nog dwingen! Gewoon doen dus! Makkelijker gezegd dan gedaan misschien maar meer zit er niet op, je moet het toch zelf doen. Jij moet die hogere cijfers halen..

Ten tweede: Beloon jezelf wat meer. Dit kun je doen na een avondje hard blokken maar kan ook na het behalen van een hoger cijfer dan die je normaal gesproken haalt. Bijvoorbeeld na het behalen van een 8 of 9 mag je iets lekkers eten of iets leuks doen. Maak voor jezelf een lijstje met dingen die je errug lekker vindt (traktaties) en met dingen die je superleuk vindt. Niet te duur en niet té gek. Kies als beloning iets van het lijstje. Bij het behalen van een 10 mag je wel 2 dingen uitkiezen ;-)

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk is nog 16 meningen.!

http://www.goeievraag.nl/vraag/motivatie-terug-huiswerk.32862
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg bijvoorbeeld één of 2 euro achteruit als je je huiswerk af hebt.

Koop er vervolgens wat leuks van als beloning.

Motiveert mij wel ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding