Zijn de desinfectie pompjes bij de winkels wel hygiënische in gebruik?

Omdat je eerst een handle of drukknop moet indrukken om de gel of vloeistof eruit te krijgen. Dit spul dood niet alle bacteriën, vooral die zonder alcohol niet. Doktoren in ziekenhuis die gaan opereren raken de knop of beugel ook niet aan. Alles gaat met de elleboog.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Dan druk je hem in met je elleboog toch (en je dat wil)?

Antwoorden (1)

De hendel van het pompje kan inderdaad bedekt zijn met bacteriën en ook een virus als Covid-19 kan erop zitten.
Maar aangezien je na het gebruiken van de hendel je handen reinigt met de inhoud van het pompje, zou je de bacteriën en virussen, die je via de hendel op je hand hebt gekregen weer van je handen moeten wassen.
En daarnaast is het nog het dringende advies van de overheid om, voor je het huis verlaat, je handen te wassen. Als iedereen zich aan deze richtlijn houdt is de kans op besmetting via deze pompjes in de winkel beperkt. Maar als je het niet vertrouwt, kan je natuurlijk altijd je eigen gel gebruiken.