Er is benzine op mijn huid gekomen, wat nu?

Ik heb recentelijk benzine op mijn hand en een deel van mijn voet per ongeluk gekregen, en ging daarna onmiddellijk de desbetreffende plekken wassen met zeep en gebruikte ik alcohol voor ontsmetting van bacteriën. Maar de geur blijft hangen en ik begin bezorgd te worden of dit nare effecten heeft. Er is voor de duidelijkheid niet meer 20 ml op mijn huid gekomen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
20.6K
tinus1969
5 jaar geleden
Nu wel. Want door dat wassen met zeep en alcohol heb je de huid nog verder ontvet dan de benzine al deed.
Ivana
5 jaar geleden
Ben het met Tinus eens: benzine op je huid is niks mis me. Verdampt vanzelf, droogt alleen je huid uit, maar daar hoef je niks mee. Alleen geen sigaret in je mond, dan wordt het lastiger. Je hebt er zelf een drama van gemaakt, wat het in wezen niet was. Laat rusten of doe een beetje handcreme op je handen, om te verzachten. Maar zelfs dat is niet nodig.
Erna55
5 jaar geleden
Je gebruikte alcohol " voor ontsmetting van bacterien".
In bezine groeien geen bacterien. En, ook al zou je bacterien op je handen krijgen, dan nog wordt je daar niet ziek van.....

Antwoorden (1)

Die alcohol was niet nodig geweest, . Door die benzine en die alcohol heb je je huid wat uitgedroogd, dus die zal blij zijn met wat zalf of bodylotion er op. verder niet druk om maken, kan geen kwaad zolang je niet in de benzine gaat baden
anneliez
5 jaar geleden
Bordensteker
5 jaar geleden
+
Ik heb 20+ jaar lang op mijn werk wel elke week wat met wasbenzine schoongemaakt (pvc-plastic waar de zwarte toner van fotokopieën in was aangekleefd. Nieuwe (heel speciale) van tabs voorziene etui-mappen kostten toen meer dan een uurloon, dus even poetsen was een fluitje van een cent voor mij. Zonder plastic handschoentjes o.i.d. Wasbenzinelucht blijft echt niet lang hangen, en mij is bij andere bezigheden niet gebleken dat dat bij gewone benzine veel anders zou zijn.
Ik zou me over dit kleine ongelukje dus geen zorgen maken! Ik kocht de wasbenzine zelf en had altijd een klein glazen flesje onder handbereik vooraan in de hoek van mijn bureaulade staan.
Het lastigste was het hervullen van het kleine handzame flesje uit een plastic literfles; je moet daarvoor een soort mini-trechtertje hebben, en dan is het nog lastig; toen ik nog niet zover was heb ik meer dan eens een klein plasje benzine op mijn bureau gehad!
teusvh
5 jaar geleden
Ik heb ooit mijn haar intensief gewassen met benzine. Daar was zware stookolie in gekomen, en zeep of champoo doet daar helemaal niets mee.
De huid (en mijn haar) werd er een erg droog van, maar na een paar dagen merk je daar helemaal niks meer van.
Toch zou ik het niet regelmatig doen. In benzine zitten stoffen die door de huid heen in je lichaam kunnen worden opgenomen,en dat is niet gezond.
Bijvoorbeeld tolueen en xyleen.
Maar zo eens een keertje? Ik zou me geen zorgen maken.