Mijn partner hoest/kucht regelmatig in zijn slaap wat mij uit mijn slaap houd. Is hier iets tegen te doen?

Het hoetsen is begonnen nadat hij veel is afgevallen en daardoor ook niet meer snurkt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Laat hem naar de dokter gaan, misschien heeft hij maagzuur dat omhoog komt bij het liggen, dit had ik ook zonder dat ik het merkte. Ik heb Nexium gekregen nadat ze dit het ziekenhuis hebben vastgesteld.
Of als hij niet naar de dokter wil dan met een zo goed als lege maag naar bed laten gaan zodat er geen kleine beetje omhoog kunnen komen bij het liggen.
Alle hoestmiddeltjes werken niet als hij maagzuur blijkt te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja zeker,
Ga naar de apotheek of een drogist en leg daar het probleem tot in de details goed uit. Is het een vaste hoest? of met veel slijm? of weinig?

Er zijn heel veel hoesttabletten en keelverzachters die echt uitstekend werken! Als de hoest dan nog steeds aan blijft houden, kun je het best even langs de huisarts gaan.

Succes en hopelijk slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het hoesten van verkoudheid? Of is het het stoppen van de ademhaling voor een kort moment, waarna het 'hoestend' weer begint?
Zou dan slaapapneu kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gaat om geluid demping, ben ik nog steeds groot fan van oordopjes. Die gele schuimrubber herriestoppers.

Zorgt er voor dat het geluid een heel stuk gedempt wordt, en jij niet meer zo snel wakker wordt. Terwijl als de telefoon of de deurbel gaat je dat gewoon hoort.

Veel mensen vinden het in eerste instantie eng of een raar gevoel in de oren, maar daar ben je met drie nachten aan gewend.

ZZlaap ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal eens! +1
Al gebruik ik die kegelvormige schuimrubber dopjes, vind ik prettiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's geen klei, maar schuimrubber.
Werkt perfect.
Alleen moet je wekker wel hard genoeg kunnen staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt ze inderdaad ook van een soort klei... ik kreeg dat kleefspul de volgende ochtend niet meer uit mijn oren.... bah. sorry, ik ga voor schuimrubber. Is nog wasbaar ook, drie keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, en één oordopje indoen kan ook. Hetzij om te wennen, hetzij om het geluid te denpen in je open oor. Je kussenoor dempt toch wel. (zolang je er op ligt natuurlijk;-)
Als ik extreem zeker wil weten dat ik wakker wordt van bv telefoon of wekker, doe ik soms gewoon één dopje in.
Een goed middel tegen hoesten is puur natuur eten, en probeer eens echte honing op de boterham te eten. Afgelopen winter nooit verkouden geweest, altijd last gehad van slijm, jaren terug, en dat is voor 99% genezen.

Wens jullie veel gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oordopjes! En anders gewoon een appart bed neerzetten. Voor wanneer je echt moet slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is hij wel allergisch aan huisstofmijt.