Zijn stemmen in je hoofd gedachten?

Interpreteer je ze zelf? Kun je ze dus horen als je doof bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ja het zijn gedachten. Bij echte stemmen krijgen je hersenen een signaal van je oren en dan hoor je dus stemmen. Als je stemmen hoort zonder dat ze er zijn dan is het signaal van je oren niet nodig. Je hersenen verzinnen dit signaal als het ware. Als je doof bent "hoor" je die stemmen/gedachten dus ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je doof bent hoe weet je dan hoe je spreekt of hoe het klinkt

Andere antwoorden (4)

Het zijn een soort van gedachte. Je praat dan tegen jezelf maar bij stemmen in je hoofd weet je niet dat je het zelf zacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat als onze gedachten (de stemmen) niet altijd van ons zijn... en zij alleen maar in onze hersens schijnen....?

zoals internet op het scherm van onze wireless laptop schijnt... is het door de laptop gecreeerd?
of muziek die uit de luidsprekers van een radio komt, is het door de radio gecreeerd?

wij kunnen in beide gevallen niets voelen, zien, horen, ruiken, aanraken in de omgeving van de laptop of de radio mbt de signalen die erbinnen stralen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kun je zien tijdens het dromen.... je ogen zijn toch dicht ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stemmen in je hoofd zijn in de vorm van gedachten, maar niet per se je gedachten...
en ja, je kan wel horen ook wanneer je doof bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is van een ondraaglijke semi-diepzinnige vaagheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zijn jullie zo bang van alles die nog steeds niet door wetenschap bewezen is? bvd hoe werkt telepathie? is ook van een ondraaglijke semi-diepzinnige vaagheid? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar haal je het idee vandaan dat ik spreek uit angst voor onbewezen zaken? Ik zeg niet meer of minder dan ik bedoel: dit is van een ondraaglijke semi-diepzinnige vaagheid. Een grote woordenbrij die ons het idee moet geven dat de schrijver in tune is met één of andere hogere waarheid, maar die in feite leeg zijn. Alles wat het waard is gezegd te worden kan duidelijk gezegd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar de radio de muziek vandaan haalt... :) alles draait om Liefde, maar wat volgens je wetenschappelijke definitie van 'waarheid' over liefde gezegd kan worden...?
http://www.goeievraag.nl/vraag/liefde-wetenschappelijk-psychologie-wiskunde-bewijzen.116516 'maar die in feite leeg zijn' zei je... omdat het (nog) niet bewezen kan worden? :) wij vinden dat wij in feite zonder Liefde zouden leeg zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet omdat het onbewezen is, omdat het betekenisloos gelul in de ruimte is. Wat je allemaal roept is te vaag om überhaupt uit op te maken wat je bedoelt en of je er zelf wel een helder idee van hebt wat je bedoelt. Laat staan dat er iets uit te destilleren valt dat überhaupt bewezen zou kunnen worden. Probeer nou eens *duidelijk* te zeggen wat je te zeggen hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste SuzyQ, eerst angst, daarna woede... :) bij welk energie potentieel horen deze eigenschappen? of in andere woorden welke zender uitzend zo signalen aan de radio die zo een lawai uit de luidsprekers veroorzaakt? wat wij uitleggen is helder, iets is niet betekenisloos omdat wij eraan (nog) geen betekenis KUNNEN geven. probeer niet erover te denken, maar erover te VOELEN op een latere tijdstrip wanneer je je goed voelt...
Je gedachten worden gecreëerd met behulp van beelden, geluiden, geuren, woorden enz. die je jezelf kunt voorstellen. Wanneer jij in gedachten denkt aan een conversatie met een blinde, dan "hoor" je jezelf denkbeeldig praten, zonder iets te horen.
Een dove die nog nooit gehoord heeft, kan zich het gehoor niet in die zin voorstellen, en maakt in het dagelijks leven voornamelijk gebruik van beelden die hij leest. Daarom zal een blinde diezelfde conversatie met jou in gedachten denkbeeldig "lezen", door zich de betreffende beelden voor te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IN je hoofd zijn het gedachten. Mensen die geestesziek zijn en stemmen horen denken dat deze van buiten komen. Zij draaien zich dan bv om omdat ze iemand achter zich horen praten.
Of doven dat ook kunnen horen weet ik niet...