Wat is het witte spul op mijn teen?

Ik keek naar mijn teen en zag opeens dit! Het witte is best had en je ken het zo omhoog duwen. Het doet geen pijn. Wat is dit...? (Sorry voor onduidelijke foto’s)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.4K
tinus1969
5 jaar geleden
Ziet er uit als een eeltrandje.
TurfGraver
5 jaar geleden
Kalknagel?

Antwoorden (2)

Je foto is inderdaad niet duidelijk maar je bent geloof ik wel een iemand die op zijn nagels bijt. Dan gaan deze er wel vaak een beetje raar uit zien.
Als je je echt zorgen maakt.
Naar de dokter, daar is hij/ zij voor.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Marja89
Het gaat over een teen... nagels bijten op je tenen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Jodocus52, u heeft gelijk dan moet je wel heel lening zijn. Mijn excuus, ik had de vraag beter moeten lezen, keek vooral naar de foto.
Dit lijkt heel veel op het begin van een kalknagel. Een veel voorkomende kwestie. Dat is ook vaak de reden dat veel vrouwen de pedicure de teennagels laten lakken.
Er zijn verschillende antischimmelcrèmes of zalven te koop, maar deze helpen meestal niet bij het bestrijden van kalknagels. Zorg dat de andere nagels van de voet niet worden aangetast.
Je kunt ook contact opnemen met een (medisch) pedicure, huidtherapeut of podotherapeut voor de behandeling van je kalknagel. Hier zijn verschillende behandelingen mogelijk. Een relatief nieuwe behandeling is het laseren van kalknagels, waarbij de schimmels gedood worden zonder omliggend weefsel te beschadigen.
Mochten geen van de behandelingen effectief zijn, wordt in sommige gevallen de nagel verwijderd. Je huisarts kan je adviseren welke behandeling het meest geschikt voor je is.

Als je je kalknagel toch wilt laten behandelen, kun je terecht bij je huisarts, een (medisch) pedicure of een podotherapeut. De nagel heeft een hersteltijd nodig van 9 maanden.
https://cosmetique-totale.nl/kalknagels-laserbehandeling/
https://www.gezondheidsnet.nl/voeten/zo-kom-je-van-kalknagels-af
https://www.huidkliniekdevliet.nl/kalknagels-behandelen/
Toegevoegd op 09 augustus 2018 09:31: bron