Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je gebruikte washandjes snel droog?

De gebruikte washandjes wil ik drogen voordat ze in de wasmand gaan. Ik doe 1 à 2 keer per week een witte was.
Er is geen raam in de badkamer dus het gaat al gauw muf ruiken wanneer er allemaal natte washandjes hangen.
In de winter zijn ze snel droog op de verwarming, maar in de zomer? Als je ze buiten hangt zijn ze vaak alweer natgeregend voordat ze droog zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

U kunt de washandjes in een andere kamer hangen waar wel een raam is, misschien dat ze dan sneller drogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een handdoek doen, die oprollen en de rol met wringbeweging goed uitknijpen. Dan trekt het meeste vocht in de handdoek en is het kleine spul snel droog. Werkt perfect. Ook handig voor als je op vakantie even wat kleine dingen uitwast.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Die moet je natuurlijk wel even uithangen om 'm te laten drogen. Zelf heb ik zo'n klein rekje hangen aan de deur waar de verwarmingsketel achter zit. Niet in de vochtige badkamer dus, maar gewoon aan een deur.
Knijp ze uit in een handdoek en hang ze uit. De handdoek neemt het vocht op. Hang ook dan de handdoek goed uit. Mischien is het te overwegen om geen washandjes meer te gebruiken tijdens het douchen. Scheelt een hoop was en is niet nodig.

Toegevoegd na 25 minuten:
Okee, na aanleiding van je reactie.... Wat je kan doen, is de washandjes goed uitwringen en dan meteen op de rand van de wasmand hangen. Om het vocht nog beter te verwijderen, kan je het eerst in een doek uitwringen. Daarna alles uithangen bij de wasmand, Dan is het snel droog, en uw man associeert het met vuile was, waardoor het probleem hopelijk minder wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop dat mijn tip werkt. Ik werk zelf in de zorg, en maak het ook wel eens mee. Wens je sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn advies, is dan om vaker te wassen. De meeste apparaten hebben een snelwas. Dit kost minder energie, voor alle partijen.
Een condensdroger is ook aan te raden. Je hebt het dan in een korte tijd weggewerkt.
Tegelijk met andere was in de droger? Als je die hebt tenminste? En anders binnen aan de waslijn waar de andere was ook te drogen hangt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd de deur van de badkamer open. Op die manier wordt het minder muf en vochtig in de badkamer. Niet alleen goed voor het drogen van washandjes, maar het helpt vooral ook tegen schimmels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding