Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe snel zouden brandwonden (van 170°) moeten verdwijnen ?

heb vrijdagavond heet frituurvet in men nek gekregen, heb dan even een koud washandje tegen mijn nek gehouden... nu heb ik nog steeds zichtbare rode plekken....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Toen ik mijn krultang van 210 graden op mijn hand kreeg bleef het nog wel 3 weken zichtbaar.. eerst kwam er een blaar op (dit heb jij kennelijk gelukkig niet), en daarna nog een korstje.
De huid die verbrand is, is nu beschadigd en zal even tijd nodig hebben om te herstellen, die rode plekken kunnen dus zeker nog een week aanhouden als het niet langer is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan enkele weken duren. De 'behandeling' van je wond was echter niet optimaal. Je had onder de douche moeten gaan staan en over de wond koud/lauw stromend water moeten laten komen, minstens 5 minuten maar liefst langer. Eerst water, de rest komt later...
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5 minuten is nog steeds wel erg kort. Minimaal 20 minuten wordt aangeraden, maar liever nog langer.
tinus1969
9 jaar geleden
Dit soort brandwondjes kunnen weken tot maanden als litteken zichtbaar blijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
had niet de mogelijkheid om onder douche te gaan staan.
het is dus zeker niet blijvend?
Computoon
9 jaar geleden
Als het verbrande oppervlak beperkt van omvang is en het een eerstegraads brandwond betreft (alleen rode, droge pijnlijke plekken, geen vocht en blaren) dan verdwijnen deze plekken bijna altijd vanzelf en zonder littekens. Niets erop smeren, om infecties te voorkomen. Maar als je het niet vertrouwt, moet je natuurlijk altijd de huisarts raadplegen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding