Ik zie om de paar dagen 5-15 seconden alles zwart , wat is dat en wat kan ik er tegen doen?

Af en toe om de 2 dagen heb ik erg last van dat ik niets meer zie (alles zwart) dat ik bijna omval omdat ik geen controle over mezelf heb dit eindigt na 5-15 seconden. Wat is dit

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
bamibal
5 jaar geleden
Dat is reden om naar de dokter te gaan.
Ritsuka
5 jaar geleden
Lagd bloeddruk, epilepsie, flauwvallen. Kan vanalles zijn, ga hiermee naar de huisarts.
Reddie
5 jaar geleden
Dit is geen antwoord, maar een reactie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het beste is om naar je huisarts te gaan ! Het even zwart zien komt ook wel is voor bij mensen die geestelijk heel zwaar belast zijn met emoties. denk ook aan het spreekwoord blind van woede , iemand kan tijdelijk blind zijn door woede wat in feite ook een emotie is.
woede kan diep van binnen zitten zonder dat je het merk maar je lichaam wel een signaal af geeft om er naar te kijken.
Ook een te lage bloeddruk kan tijdelijk zwart zien veroorzaken.
kortom je klacht serieus nemen en onderzoeken.
ook kan je is een blik werpen in het boek "De sleutel tot zelf-bevrijding
psychologische oorsprong van 1100 ziekten "
https://www.bol.com/nl/f/de-sleutel-tot-zelf-bevrijding/30005490/ succes
marjolein55
5 jaar geleden
Als je dat wil weten kun je maar beter naar je huisarts gaan die kan je er een antwoord op geven.

Antwoorden (2)

Dat is stagnatie van de bloedvoorziening in je netvlies.
Ik heb dat ook, al is het bij mij meer grijs, en niet altijd totaal en niet bij beide ogen tegelijk. Soms is het net alsof er zand over (een deel van) mijn blikveld is gestrooid.
Stoppen met roken en een bezoek aan de huisarts.
Reddie
5 jaar geleden
Dit kan komen door flauwte wat vaak veroorzaakt wordt door je bloeddruk die daalt doordat door zwaartekracht het bloed van hoofd weg zakt.
Vergelijkbaar met op een stoel zitten en snel opstaan, je betarespons duurt even om je bloeddruk zo af te stellen dat het bloed tegen de zwaartekracht ingepompt kan worden.
Symptomen zijn zwart voor ogen, licht in hoofd, weinig controle over Lichaam, tintelingen etc etc

dit gaat alleen om bloeddrukflauwte, flauw vallen kan uiteraard ook door tig andere oorzaken die zeker medisch onderzoek verdienen.
Je hebt het wel erg vaak en is het dus belangrijk dat je gewoon contact opneemt met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
"Dit kan komen door ..."
Helemaal waar. Plus.