Bij mij werkt het als ik dan op een stille donkere plek ga liggen, bijvoorbeeld op bed. Na een tijdje is de hoofdpijn weg.
Maar kan voor iedereen weer anders zijn hoor.
Veel succes en sterkte met de hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rusten en slapen op een donkere plaats geeft hier een goede oplossing(migraine).Ook een warme washand op het voorhoofd kan deugd doen.
fremar
12 jaar geleden
Dat hangt er maar net van af wat voor soort hoofdpijn het is, want het zijn er nogal wat.

Migraine en clusterhoofdpijn vormen een klasse apart, waar je met een gewoon pilletje niet afkomt en zwaardere middelen ingezet moeten worden, soms preventief, soms als je een aanval krijgt. Er zijn verschillende middelen op de markt, en het is - samen met je huisarts - vaak even een zoektocht voor je iets hebt gevonden dat werkt. ALS het werkt, want er is een groep patienten bij wie helaas niks helpt.

Voor huis- tuin- en keukenhoofdpijntjes helpt vaak ontspanning, voldoende slaap, minder roken, minder drinken, eenvoudige leefregels uit de categorie 'rust, reinheid, regelmaat'.

Ook kan het komen door het gebruik van koffie of een plotseling niet-gebruiken daarvan (vaak de oorzaak van weekend-hoofdpijn).

dan heb je nog de medicijn-afhankelijke hoofdpijn, die vreemd genoeg wordt VEROORZAAKT door (overmatig) gebruik van pijnstillers. Daar werkt stoppen met (die) pijnstillers op de lange duur het best.

Het beste is dus een tijdje een hoofdpijndagboek bij te houden, opschrijven wanneer je hoofdpijn krijgt, en daarbij wat je die dag gedaan hebt, wat voor weer het was, wat je gegeten hebt etcetera; alles wat relevant kan zijn. (tot en met of je seks hebt gehad en waar je in je cyclus zit aan toe). Na verloop van tijd ontstaat er dan meestal wel een beeld dat je aangeeft in welke richting je het moet zoeken.

Overigens is het overgrote deel van de hoofdpijnen het gevolg van teveel hooi op de vork, teveel lichamelijke of mentale spanningen en een onregelmatig leven. Dat zijn dingen die je natuurlijk zelf in de hand hebt - mits je je gezondheid de hoogste prioriteit geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zag dit op een site staan:

Geen pillen, geen koffie

Wie per dag meer dan vijf koppen koffie (of thee, cola) drinkt, elke week meer dan drie dagen gewone pijnstillers slikt, meer dan twee dagen migrainemiddelen of zelfs maar één keer het verouderde migrainemiddel ergotamine, heeft kans dat zijn hoofdpijn juist door die middelen wordt veroorzaakt.

dus misschien krijg je juist hoofdpijn door je medicatie!!
probeer het eens zonder medicatie, doe rustig aan, en ga op tijd naar bed :)

veel succes! :)

(mocht dit niet van toepassing zijn, kijk even op deze site wat voor soort hoofdpijn je hebt :)
:http://www.hoofdpijn.nl/Zelftest/start/Hoofdpijn_zelftest

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry de link doet het niet hier is hij :
http://www.hoofdpijn.nl/Zelftest/start/Hoofdpijn_zelftest?gclid=CNHloquMhKwCFQaIDgodnFjxdg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al gezegd ligt dat vooral aan het type hoofdpijn. Soms kan een massage van hoofd, nek en/of schouders helpen, soms is het al genoeg om te gaan staan en flink met je armen te zwaaien (liefst helemaal rond).
Soms helpt het als je je bewust ontspant (even niets doen, ogen dicht, concentreren op je ademhaling: langzaam in, langzaam uit - dat kost wat tijd maar minder tijd dan hoofdpijn kost) - een warme douche kan helpen, of misschien voor jou juist een koele.
Bij sommige hoofdpijn helpt een koel glas water drinken, bij andere juist niet.
Je kunt ook hoofdpijn krijgen van te weinig ventilatie of te fel licht.
Probeer eens te bedenken of er redenen of oorzaken zijn te bedenken voor jouw hoofdpijn, en te kijken of je daar iets aan kunt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje, ik wilde als antwoord ook massage geven, dat koele glas water ook, en de warme douche :)
Eerst misschien nagaan wat voor vorm van hoofdpijn het is, en misschien dat er dan betere behandelmethoden zijn. Want bij migraine zijn er zeker vele soorten medicatie. Maar ik weet niet wat voor vorm van hoofdpijn/migraine jij hebt... Je hebt de triptanen deze mag je alleen nemen bij om een aanval als deze hevig is aanvalscoupering. En je hebt ook onderhoudsdoseringen. Je kent misschien wel de Paracetamol, maar je kunt voor de paracetamol 15 minuten voor de paracetamol ook aan je huisarts een tablet tegen de misselijkheid vragen primperan, dan wordt vervolgens de paracetamol beter op genomen in je bloed. Je hebt ook een combinatie pijnstiller. Deze helpen bij sommigen ook wel. Dit is paradiamet.= paracetamol, metoclopramide en diazepam dit werkt ook voor de migraine/hoofdpijn.
En verder heb je de Sibelium, Dixarit, Metoprolol, Sandomigran, Topamax en Depakine. dit zijn allen onderhoudsdoseringen.
En verder wat Marleen zei hou een soort van hoofdpijdagboek bij..
http://www.hoofdpijnpatienten.nl/images/stories/PDF/hoofdpijndagboek-middenpagina-nieuw.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms gewoon: een stapje terug nemen in dingen. Even een pas op de plaats. Rust nemen.
Veel hoofdpijn komt vanuit gespannen spieren in de schouders en nek. Dit bouw je vaak onbewust op. Een paracetamol onderdrukt dan wel -eventjes- de hoofdpijn maar neemt de oorzaak niet weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je misschien een 'tobber'? Iemand die zich constant druk loopt te maken over van alles en nog wat? Dan helpt medicatie inderdaad niet, want je denkt jezelf letterlijk ziek.
Het enige dat ik je in dit geval kan aanraden is het volgende. Vraag jezelf af: is dit MIJN probleem? Zo ja, bedenk wat je eraan kunt doen. Zo nee, probeer het los te laten. Probeer in oplossingen te denken!
Sterkte gewenst.