Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand zijn arm kwijt raken als diegene in zijn arm beschoten is?

ik heb net random film gekeken . hierbij was een vrouw beschoten en haar arm maar had verder geen erge verwondingen. Het is natuurlijk een film maar de vraag of iemand zijn arm mort kwijt raken waneer die beschoten wordt bleef steeds in me gedachten. Maar moet je dus persee je arm kwijtraken als je beschoten wordt van dichtbij/veraf ? Kan iemand mij hier aub wat uitleg in geven?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
666
Erna55
5 jaar geleden
Nee, je hoeft niet " persee " je arm kwijt te raken wanneer je beschoten bent.
Maar wanneer er zoveel schade aangericht is dat het niet te herstellen valt, dan kan het nodig zijn om te amputeren.
Erna55
5 jaar geleden
Bijvoorbeeld :
https://www.studio040.nl/schietpartij-in-best-ging-om-ruzie-over-70-euro-slachtoffer-raakt-arm-kwijt/content/item?1090463

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hangt er helemaal van af hoe snel je bij een dokter bent. Een goede chirurg kan haast alles weer aan elkaar zetten. Een flinke vleeswond is geen groot probleem,en ook een dwars af geschoten bot kun je weer aan elkaar schroeven. Verscheurde slagaders kosten wat meer tijd om te repareren.
Maar als dat wat langer duurt kan er zomaar wondinfectie optreden. En als het beenmerg aan de lucht is blootgesteld heb je geheid een groot probleem. Dan kan het verstandig zijn om heel de arm maar af te zetten, voordat bloedvergiftiging of gangreen het hele lichaam aantast.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding