De zaadcellen worden aangemaakt in de teelballen en rijpen in de bijballen.

Toegevoegd na 50 minuten:
Wat ook nog op dezelfde wikipedia pagina staat:
Bij de menselijke zaadlozing bevat sperma 1 tot 3% zaadcellen. De rest is vocht, afkomstig uit de prostaat en zaadblaasjes.
Misschien is daarmee het antwoord completer, maar de enige vraag was waar het wordt aangemaakt, dus daar had ik antwoord op gegeven.

Toegevoegd na 51 minuten:
Oh ja, en voor wie het nog niet begrijpt: alleen bij mannen natuurlijk... ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ beste antwoord, afsluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jammerrr, hoezo beste antwoord als er pas 1 antwoord is gegeven? Waarom afsluiten als anderen misschien wel een ander antwoord hebben?
Vind dit een hele vreemde reactie,alleen + en goed antwoord was stukken beter geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord! Snap die minnen niet. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje, zoveel minnen voor een antwoord dat je zo van wikipedia kunt halen... Een vraag die eigenlijk hier helemaal niet gesteld zou moeten worden, omdat het te simpel is voor woorden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vlindertje, waarom zou jouw antwoord beter zijn?
burgos
11 jaar geleden
Iemand is aan het minnetjes strooien..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangemaakt in de zaadballen en opgeslagen in de bijballen?
Hoeveel ballen heeft een man dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangemaakt in de TEELballen.
De man heeft twee teelballen, met daaraan de bijballen (ook twee)... Wikipedia en google helpen je vast verder...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dounja, jij schreef: Een vraag die eigenlijk hier helemaal niet gesteld zou moeten worden, omdat het te simpel is voor woorden…
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle waar zie jij staan dat mijn antwoord beter is?
Ik heb Dounja trouwens ook een + gegeven omdat het een goed antwoord is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij niet vindt dat je antwoord beter was waarom heb je het dan geplaatst?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dounja en burgos, ik vraag me werkelijk af wie er zo ontzettend flauw bezig is met al die minnen terwijl de meeste antwoorden van google oid komen!
Dounja van mij heb je zeker geen - gekregen maar een + omdat je antwoord gewoon goed is, dat ik een iets ander antwoord heb gegeven heeft hier dan ook niks mee te maken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja vlindertje98, zo gaat dat hier...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar geef dan antwoord vlindertje: waarom geef je een antwoord als je dit antwoord al goed vindt? Dan moet je toch gedacht hebben dat jouw antwoord beter was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met m'n vorige reactie ging het fout, antwoord werd al opgeslagen voordat ik klaar was met tikken en wist niet hoe ik het antwoord terug moest halen, ga het nog een keer proberen!!! Dounja, jij schreef: Een vraag die eigenlijk hier helemaal niet gesteld zou moeten worden, omdat het te simpel is voor woorden… Ik vind de vraag helemaal niet te simpel voor woorden omdat ik denk dat er weinig mensen zijn die weten dat het sperma door 4 verschillende organen geproduceerd wordt zoals viridiflavus omschreven heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We zijn er uit.... Dounja heeft het over zaadcellen maar de vraagsteller heeft het over sperma. Sperma bevat normaal maar 1-3% zaadcellen Dounja, dus vandaar dat je het toch verkeerd hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle, omdat ik een antwoord vond die misschien iets duidelijker omschreven was,dat mag toch ook al dacht ik dat het antwoord van Dounja goed was?
Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Dounja, ik vind je reactie tegenover LoekGoeieVraag niet kunnen, als het zo simpel zou zijn zou hij de vraag niet gesteld hebben en zouden er niet zoveel antwoorden en reacties gegeven zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo wat een minnen circus. Met de toevoeging toch een compleet antwoord. Sperma bevat twee onderdelen die op verschillende plekken worden gemaakt: Zaadcellen, inderdaad in de teelballen en ze rijpen verder in de bijballen. Zaadvocht uit de zaadblaasjes (die geen zaadcellen bevatten dus) en de prostaat. Dit is de vloeistof en die wordt past bij klaarkomen aan de zaadcellen toegevoegd in de zaadleider.
Het sperma wordt aangemaakt in de zaadballen,daarna wordt het vervoert naar de bij ballen.Bij een zaadlozing wordt het zaad naar de prostaat gevoerd en daar komt prostaat vocht bij.En dat komt er uit als je sex hebt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sperma wordt zeker niet in de zaadballen gemaakt en niet vervoert naar de bijballen.
Zaadcellen worden aangemaakt in de testikels,na productie gaan deze nieuwe cellen naar de bijbal. Hier kunnen de zaadcellen rijpen. Eenmaal volwassen gaan ze op transport naar de prostaat waar ze vermengd worden met zaadvocht. Dit is het uiteindelijke sperma wat voor 98% uit zaadvocht bestaat en voor 2% uit zaadcellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zaadcellen worden aangemaakt in de TESTES en na productie gaan deze nieuwe cellen naar de bijbal. http://www.healthylives.nl/dossiers/sexualiteit/alles-over-mannelijk-zaad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag me best een min geven maar je bent zelf een man, kun jij me dan vertellen wat het verschil is tussen testes en testikels???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wordt een beetje verlegen van mijn minnaars;-) Begrijpen doe ik het niet want er wordt gevraagd in welk orgaan sperma aangemaakt wordt, het is onmogelijk om maar één orgaan te noemen omdat het een hele weg af heeft te gaan voordat het sperma heet!
In ieder geval hoop ik dat LoekGoeieVraag iets heeft aan één van de antwoorden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus. Een testikel is hetzelfde als teelbal. Testes is meervoud van testikel. Het merendeel van sperma wordt niet in de ballen gemaakt, maar in de zaadblaasjes (kliertjes, bevatten geen zaadcellen) en prostaat. Die organen liggen niet in de ballen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met voerballen er een schop tegen krijgt, weet je direct weer waar alles ziet, kan je het zo opnoemen. ;-)
Er zijn 4 organen die het sperma produceren. De testes, de bulbo-urethrale klier, de zaadblaasjes en de prostaat. Het aandeel van elk kan verschillen.