Hoe kun je zonder de pil in te nemen; puistjes voorkomen & sex hebben zonder "barrieremiddel"?

Mijn vrouw is 24 en krijgt bij een natuurlijke ongesteldheid nog steeds veel puistjes op d'r gezicht.

Van de pil krijgt ze heftige mood-swings of sommige word ze zelfs lichtelijk suïcidaal. (dus dat is geen optie)

We willen echt geen kinderen dus het moet wel betrouwbaar zijn.

Wat zijn goede opties die puistjes voorkomen en gen mood-swings met zich meebrengen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
Bij mij heeft voeding veel invloed op mijn puistjes. Veel water drinken, en zo min mogelijk suiker en zout helpt bij mij goed voor mijn huid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zijn ook pillen die minder (of zelfs niet) op je gemoedstoestand werken.
Yasmin is hier 1 van.
U vrouw kan het beste overleg plegen met de huisarts.
Deze kan dan een andere (beter bij uw vrouw) passende pil voorschrijven.

Antwoorden (4)

Ik stel voor: een koper-spiraaltje. Deze geeft geen hormonen af maar voorkomt wel (net zoals alles; zoveel mogelijk) de kans op zwangerschap.

Daarnaast een ander middel tegen de puistjes, als het echt erg is kan ze eventueel langs de dokter gaan voor raad, of zelf al wat proberen met middeltjes zoals creme en lotions.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zijn de nadelen van een koper-spiraaltje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nadeel aan een koperspiraal is dat het inbrengen van het spiraaltje gebeurd door een arts. Dit inbrengen wordt door sommige vrouwen als zeer pijnlijk ervaren. In overleg met een arts is het mogelijk om pijnstilling te krijgen of een roesje tijdens het inbrengen. Een ander nadeel is dat u de timing van uw menstruatie niet zelf kan reguleren. De menstruatie is bij sommige ook iets langer en heftiger dan voor het koperspiraaltje. Verder beschermt het koperspiraaltje tegen zwangerschappen, maar niet tegen een eventuele soa. Overige informatie is (ook) te lezen op deze site: http://www.spiraaltje.net/koperspiraal/ Omdat aangegeven staat dat de menstruatie wel heviger is, kan het denk ik (ikzelf heb er geen ervaring mee namelijk) zijn dat ze toch nog de last van puistjes heeft. Vandaar ook mijn voorstel dat ze naar de arts gaat voor een apart middel tegen de puistjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nadeel is wat ze zegt het inbrengen bij sommige!
Uk heb ongeveer een half jaar een koperspiraal genomen.
Ook last van puistjes niet erger geworden zelfs beter dan met periode pil!!
En plaatsen spiraal was goed te doen!! Even tanden op elkaar! Even portie ibuprofen eten en dan gaat het wel! Ben je wel voor 5 jaar ervanaf.
Eerste paar dagen het gevoel dat ik nog extra ongesteld was.. Iets gevoelig. Dus portie vrijen weekje uitstellen dan kun je er gebruik van maken;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
''gebruik van maken'' hihi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In plaats van dat mensen hierop een "thumbs down" geven mogen ze in de reacties ook zeggen wat er mis mee is dan =P
Je zou kunnen denken aan een mirena-spiraaltje (werkt max.5 jaar) maar ook dan krijgt ze hormonen binnen. Zij het weinig. Met een beetje (on)geluk wordt ze helemaal niet meer ongesteld door dat spiraaltje. Dat klinkt "onnatuurlijk" maar de stopweek van de pil is ook geen natuurlijke menstruatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zijn de nadelen van een minera-spiraaltje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt meer last krijgen van je puistjes daarom kun je beter koper nemen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft ook weer voordelen tov. het koperspiraaltje, dus het is zeker niet zo dat iedereen maar beter een koperspiraaltje kan nemen. Het ligt er maar aan hoe belangrijk je bepaalde dingen vindt, en hoe groot de kans op die specifieke bijwerkingen is.
Ik vind zelf bijvoorbeeld een grotere kans hebben op een lichtere of zelfs geen menstruatie en daardoor minder kans op een ijzertekort hebben, belangrijker dan een grotere kans hebben op puistjes.
Overigens komt meer acne maar voor bij 1-10% van de gebruiksters, dus de kans is niet zo heel erg groot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap overigens dat de vraagsteller dit als een van de criteria gaf, dus het is niet dat ik je opmerking niet terecht vind hoor, ik weet niet of het misschien zo overkwam. Ik bedoelde alleen dat dit slechts één van de mogelijke bijwerkingen van anticonceptie is en het dus verstandig is voor de vraagsteller om ook naar de andere mogelijke bijwerkingen te kijken, omdat er misschien dingen bijzitten waar hij niet aan gedacht had en die een extra voor- of nadeel kunnen zijn. En omdat de kans op acne niet zo heel groot is, kan het best dat deze persoon er geen last van krijgt, dus dat het niet zonder meer is dat diegene het niet zou moeten proberen. @Formerxz: Op deze pagina kan je aan de rechterkant de bijsluiters van veel anticonceptiemiddelen bekijken, daarin staan alle mogelijke bijwerkingen, inclusief hoe groot de kans erop is. Zo kunnen jullie voor jezelf de nadelen en kansen tegen elkaar afwegen. http://www.anticonceptie.nl/bijsluiters
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nadelen van een Mirena is dat je wel hormonen binnen krijgt en hij werkt 5 jaar. Dus als je binnen een jaar met gezinsuitbreiding wil beginnen is een Mirena weer niet zo praktisch. Een nadeel, in psychologisch opzicht kan zijn dat je niet meer maandelijks bloed verliest.
Met alles is het altijd: wat voor de één een voordeel is, is voor de ander een nadeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan 'm elk moment eruit laten halen dus je zit er geen vijf jaar aan vast, maar het is natuurlijk wel een dure vorm van anticonceptie als je vantevoren al weet 'm maar kort te zullen gebruiken (als je 'm 5 jaar lang houdt is ie overigens wel goedkoop vergeleken met de meeste andere anticonceptiemiddelen).
Wat bedoel je precies met dat niet ongesteld worden een psychologisch nadeel is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook benieuwd naar die toelichting... Misschien omdat men zich minder vrouw voelt omdat ze niet meer maandelijks bloed?
(lijkt mij juist makkelijker ;) ) En niet bloeden zou alles ook nog eens goedkoper maken...
Geen tampons en of inlegkruisjes.
Als jullie er zeker van zijn geen kinderen te willen, dan lijkt mij de beste optie, dat jij je laat steriliseren, voor een man is dat een kleine ingreep. Verder is een spiraaltje misschien een oplossing, omdat deze alleen plaatselijk hormonen afgeeft.

Tijdens de pubertijd worden de talgklieren in het gezicht groter. Deze maken ook meer huidsmeer of talg aan. De samenstelling van deze talg wordt ook dikker. Wanneer je huid te veel talg aanmaakt en afscheidt, is de kans aanwezig dat deze zich ophoopt en verstopt raakt. Hierdoor ontstaan puistjes of mee-eters. Puistjes kunnen ook ontstaan op latere leeftijd, dat is niet leeftijdsgebonden, er zijn veel jonge vrouwen en mannen die er last van hebben.

3 Stappen om puistjes te voorkomen
1.Gebruik de zon op de juiste manier. Door met mate je gezicht aan de zon te tonen, krijg je een teint die de acne wat maskeert. Pas wel op als de luchtvochtigheid hoog is zorgt dit juist voor meer acne. En een overvloed aan zon is sowieso slecht.
2.Verzorg de huid, dit kan je doen door je gezicht met lauw water te wassen. Ga niet overmatig veel zeep gebruiken want dat heeft geen om het aantal puistjes te verminderen. Droog je huid ook niet ruw af, dep met je handdoek rustig je gezicht.
3.Neem voldoende vocht op, door je vochtbalans op pijl te houden en genoeg water te drinken. Zorg jij ervoor dat je huid soepel blijft en deze kan zich ook kan herstellen.
Als je al acne hebt probeer dan niet aan te raken of te knijpen, dit kan leiden tot blijvende littekens lijden. Het klinkt heel vervelend, maar uitknijpen en ze met je nagels even snel verwijderen is echt een slechte optie! Het kan voor nog meer ontstekingen zorgen.
Als vrouw is het verleidelijk om make-up te gebruiken om je puistjes te maskeren. Dit is voor die dag een goed idee, maar het nadeel is dat jij poriën nog meer verstopt.

Ik heb je nu wat tips gegeven, maar eigenlijk horen jullie dit aan je huisarts te vragen, die kent jullie en kan een advies geven dat bij jullie past. Ga er samen heen en laat je huisarts goed uitleggen wat je van de middelen die hij adviseert kan verwachten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Puistjes kun je proberen te voorkomen, maar helemaal voorkomen kan niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed en uitgebreid antwoord. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Steriliseren terwijl je niet weet hoe oud de vraagsteller is? De vrouw is 24.... als de man niet minstens een eind in de 30 is vind ik steriliseren een vreemd advies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik al dacht, de vraagsteller is 23!!! Een heel leven voor zich....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle..het is een mogelijkheid he. Of de vraagsteller dit wilt of niet is totaal aan hem. Niemand kan voor hem bepalen om dat wel/niet te doen, ongeacht zijn leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Crea vindt het de BESTE optie, hoe kun je iemand van 23 adviseren om zich te laten steriliseren, dat is in principe onomkeerbaar. Daarbij moet je maar een uroloog vinden die dat doet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals je al zegt: crea vindt.
Dit is dan haar mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Er staat ook: ''Als jullie er zeker van zijn geen kinderen te willen''
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, ik miste 1 woordje in het hele verhaal, nog, wij willen echt geen kinderen, of wij willen echt nog geen kinderen, bij echt geen kinderen, vind ik, dat dit wel een juist advies is, er zijn stellen die al jong weten dat zij echt geen kinderen willen, zijn vrouw heeft de pil geprobeerd, maar reageerde daar niet goed op, dus moet er een alternatief gevonden worden, het eerste dat je dan bedenkt, zijn condooms, maar dat wil meneer niet, dus mevrouw moet maar door de malle molen en allerlei voorbehoedsmiddelen gaan proberen, waar zij misschien ook veel pijn of last van ondervindt, terwijl het zo makkelijk is een condoom om te schuiven, wat het gevoel helemaal niet minder hoeft te maken. Buiten dat mag mevrouw ook geen puistjes krijgen, ik vind het nogal wat gevraagd van mevrouw, daarom deze kleine ingreep als antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens crea..Ze willen geen kinderen, dus de vrouw mag vanalles doen. Als ze echt geen kinderen willen, mag de man zich ook inspannen hiervoor ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met echt geen kinderen kan ook gewoon bedoelt worden: we willen nu echt geen kinderen. Nog los daarvan: de vrouw kan morgen komen te overlijden, man kan dan nog wel 30 jaar kinderen krijgen maar dat kan niet meer vanwege de sterilisatie (en ja die kun je ongedaan maken maar daar moet je niet van uit gaan). Ytje: jouw redenering is ook de mijne maar dat geldt voor mij pas als ze geen kinderen meer willen, dus als er al kinderen zijn en de man weet zeker dat hij niet meer kinderen wil, ook niet van een andere vrouw. Verder kan het best zo zijn dat de vrouw zelf gebukt gaat onder de acne (en dat mag best als je 24 bent) en niet perse iets moet van de vraagsteller. Mevrouw mag geen puistjes krijgen gaat dus wel heel kort door de bocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij jouw mening, ik de mijne, we kunnen welles nietes blijven spelen, ik vind het belangrijk dat de vraagsteller na gaat denken, over wat goed is voor zijn vrouw en voor hun samen, het blijft hun beslissing, daar zal mijn antwoord echt geen invloed op hebben. Niet in die zin, dat hij direct een afspraak maakt om zich te laten steriliseren.Maar misschien wel in de zin, dat hij erover na gaat denken, hoe hij over zijn vrouw spreekt en dat hij zelf ook iets moet doen. Er is trouwens geen arts, die zonder discussie een man van 23 jaar steriliseert. Seks is iets tussen 2 personen, daar hoort respect zeker bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog: ik bied al een jaar lang aan om me te laten steriliseren ;P
Als ik kan kiezen: wil ik nooit eigen kinderen krijgen. Maar mijn vrouw wou d'r opties open houden. Omdat de pil toch wel veel met d'r emoties deed hebben we besloten te stoppen met de pil en over te gaan op de condoom.
Maar dit is ook niet alles en niet altijd even makkelijk ;) Ze zou het nu niet meer erg vinden om alleen pleegkinderen te hebben later. Volgens mij heb ik aardig groen licht om te steriliseren...
Alleen is dat nu te laat om het verzekerd te krijgen xD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reactie Former, dit doet je veel sympathieker overkomen, is het niet de moeite waard om te vragen wat de kosten zijn van een sterilisatie? Condooms krijg je ook niet gratis, misschien kom je met een sterilisatie op den duur zelf goedkoper uit. En anders, denk ook aan het plezier van je vrouw, jullie moeten samen naar een goede oplossing zoeken, die voor beide prettig is. Succes :)
De vruchtbaarheidscomputer is, mits je hem goed gebruikt, net zo betrouwbaar als de pil. Kijk maar eens naar de Ladycomp o.i.d. juist bij hormonale puistjes moet je GEEN hormonen gaan gebruiken. Beter kun je een kruidenconsult aanvragen bij een fytotherapeut en hormoonregulerende kruiden gaan gebruiken. Of een behandeling bij een schoonheidskliniek v/h gezicht i.c.m. medicatie die de huisarts kan voorschrijven. Bedenk je ook dat die hormoonzooi ongezond is voor jouw vrouw! (Lees de bijsluiter van de pil maar eens.)