Heb ik een schoen fetish?

Ik ben verslaafd aan schoenen. Als ik iemand zie kijk ik meestal meteen naar iemands schoenen. Vooral van nike roshe run en timberlands word ik heel opgewonden. Heb ik een fetish? Is dat raar? Moet ik me ervoor schamen en is het te stoppen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt eraan op welke manier je opgewonden raakt. Een schoen fetisjt raakt seksueel opgewonden van schoenen.
Als je dat bedoelt, dan ben je waarschijnlijk een schoen fetisjt. Maar of je je moet schamen? Je bent in elk geval niet de enige die dat is.
Te stoppen is het niet, je kunt er wel mee leren leven.
En verder is het van belang of je er zelf last van hebt en of je er anderen mee lastig valt. Je kunt er altijd nog hulp voor zoeken bij een psycholoog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het is inderdaad wel sexueel opgewonden... Maar ik vind het vervelend dat ik hier maar thuis zit, naar foto's te kijken van die schoenen, wat kan ik er aan doen?
Z512099
9 jaar geleden
Vindt een job in de schoenenbranche, je zal een gelukkige mens zijn...

Antwoorden (1)

Voor een fetisj die uw leven beheerst en relaties belemmert, of als het u of anderen tot last is, is het nodig om hulp te zoeken. Ook als u gewoon hinder ondervindt van uw verlangens en fantasieën, kunt u overwegen om hulp te zoeken. Fetisjisten zeggen over het algemeen dat je er nooit helemaal vanaf komt, maar dat je er wel beter mee om kunt leren gaan. Toch zijn er ook (ex)fetisjisten die verklaren dat hun fetisj verleden tijd is, of in elk geval geen dominante rol meer in hun (seksuele) leven speelt. Voor hulp kunt het beste contact opnemen met een seksuoloog of (gedrags)therapeut.