Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Altijd als ik verkouden ben, voel ik elke keer na een hard geluid dat mijn oor 'Blaast' wat is het?

Zoals hierboven genoemd: als ik verkouden ben(toevallig nu) dan voel ik hartslag in me linker oor(altijd me linker oor) en als ik hard geluid hoor/Praat, en dat over is , dan blaast me oor als het ware alle inspanning uit. Dat is zeer vervelend, maar ik weet niet hoe dat komt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ook als ik gaap dan voel ik me oor her weer uitblazen.

5 jaar geleden
913

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De neus en mond zijn via de buis van Eustachius verbonden met het oor. Waarschijnlijk ervaar je daardoor de op het eerste oog eigenaardige verschijnselen.

Als je je er erg zorgen over maakt, kan je naar de huisarts gaan. Die kan je onderzoeken, maar ik vermoed dat dat niet nodig is.

Zie voor meer informatie https://nl.wikipedia.org/wiki/Buis_van_Eustachius.
(Lees meer...)
Antoni
5 jaar geleden
Kan het niet zijn dat je geperforeerde trommelvliezen hebt? Mijn zoon heeft ook geperforeerde trommelvliezen en als hij bijvoorbeeld zijn neus snuit dan 'blaast' zijn oor ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding