Knoflook heeft de eigenschap bloeddruk te verlagen, maar dan moet je er heel veel van eten.
Regelmatig gebruik van knoflook is goed voor je bloeddruk.

Maar waarom slik je het? Je kunt toch af en toe knoflook door je eten gooien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knoflook is een voedingsmiddel, dat ook enkele heilzame werkingen heeft, oa het verlagen van een hoge bloeddruk. Het verlaagt een lage bloeddruk niet verder... Zolang je geen echte problemen hebt met de lage bloeddruk (zoals spontaan flauwvallen) kan je jezelf gelukkig prijzen met je lage bloeddruk. Je kan ook gewoon knoflook blijven slikken, maar net als in het vorige antwoord: waarom zou je? Knoflook kan je ook heel lekker in je eten verwerken, en er is nooit aangetoond dat capsules beter werken.. Wel dat de werkzame stof ook de geur veroorzaakt. Dus geen geur, geen werking.... Dan kan je er dus wat mij betreft maar beter van genieten....