Gordelroos gehad en na 3 jaar nog steeds vaak hoofdpijn, hoe kom ik eraf?

Ik heb ruim 3 jaar geleden gordelroos gehad, met behoorlijk veel pijnlijke blaasjes op mijn buik en rug. Voor die tijd had ik sporadisch last van hoofdpijn. Maar toen wel en nu heb ik de afgelopen 3 jaar nog steeds regelmatig last van scherpe hoofdpijn.

Als ik nu paracetamol neem voor andere pijn (nek, schouders, rugpijn) lijkt het toch of de hoofdpijn ook een klein beetje minder is voor een paar uurtjes. Maar ik neem het niet voor alleen hoofdpijn, ik zou er dan iedere 3 uur 2 moeten nemen.
Heeft iemand misschien betere tips?

Toegevoegd na 6 minuten:
De dokter zegt trouwens dat er niks aan te doen is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen wat je connectie is met gordelroos?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat in mijn verhaal. Ik had eerder in mijn leven nooit zo vaak hoofdpijn gehad als na die tijd. Die eerste week voordat die blaasjes ontstonden; hoofdpijn, ziek, begon me iets beter te voelen, hoofdpijn ging weg, kwam na 2 dagen heftiger terug met mijn halve buik en rug vol blaasjes. Veel pijn. Daarna bleef dat zo, pijn werd later wel iets minder en na 2 maanden was mijn huid weer redelijk hersteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik bedoelde,
Wat is een medisch bewijs dat gordelroos in connectie staat met hoofdpijn. Maar mn vraag is al beantwoord.

Het beste antwoord

Dat heet postherpetische neuralgie. Dit is een lang aanhoudende pijn die kan ontstaan na het doormaken van gordelroos. Echter, deze chronische pijn ontstaat in het gebied waar de gordelroos heeft gezeten! Dat zou dan bij jou op je buik en rug moeten zijn.

Praat er eens over met je huisarts, want als de chronische hoofdpijn een andere oorzaak heeft, zijn er wél behandelingen voor de pijn. Maar dan moet eerst onderzocht worden over welke hoofdpijn het gaat. Zie daarvoor onderste bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had tijdens die gordel met blaren op mijn buik ook een enorme hoofdpijn, volgens de huisarts hoorde dit erbij. Ik heb dit later aangegeven, toen ik weer die aanvallen van hoofdpijn kreeg. Maarja als ik erop let, ik heb op de plaats van de blaren dan een tintelend of licht prikkend, jeukend, licht snijdend, verbrand gevoel ofzo, maar op die plek kan ik nou niet zeggen dat ik er zo vreselijk veel last van heb.
Van een andere arts heb ik eens een tijdje propranolol gehad, danwel voor een andere aandoening, maar het haalde wel wat van de hoofdpijn weg in de eerste weken dat ik het slikte (80mg). Later was het weer hetzelfde.
Maar ik zal er eens meer over gaan opzoeken. bedankt voor de linkjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had geen last van hoofdpijn hoor..

Andere antwoorden (1)

Tja... Dan zal je toch naar de dokter moeten gaan. En als zijn methode niet werkt, een andere dokter zoeken. Wel eerst de eerste dokter vertellen dat het niet werkt, misschien heeft ie dan een andere methode of kan ie je doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het erbij moeten vermelden, de huisartsen zeggen dat er gewoon niks aan te doen is en dat het jarenlang kan aanhouden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt meerdere huisartsen gevraagd?
Gewoon nog een keer vragen, en zeggen dat je anders een verwijzing naar een specialist wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan 2 huisartsen inderdaad. Meerdere keren. Ze konden alleen pijnstillers geven. Verder niks aan te doen.
Nu ben ik eigenlijk al een tijdje het gevoel aan het negeren, ben eraan gewend denk ik, maar als ik dan eens wat pijnstillers neem voor andere klachten, zoals ik eerder vermeldde, word het minder en als die uitwerken, dan bedenk ik me dat ik toch wel aardig last heb van hoofdpijn.