Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zullen we ooit ziektes als kanker en aids de baas worden?

Zal de medische wetenschap ooit zover komen dat deze, en andere ziektes, 100% geneesbaar zullen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja. Ik denk het wel. Als je naar de geschiedenis kijkt is er al heel wat bereikt in de medische wetenschap. Er zal een tijd komen dat een groot deel van deze ziektes goed te behandelen zijn.

Wel denk ik dat we ook weer te maken zullen krijgen met nieuwe ziektes en zo zal de wetenschap altijd bezig blijven met onderzoek naar genezing van ziektes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Ooit? In de komende honderden, duizenden jaren?
Absoluut. Daar ben ik zeker van.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Dat is net zo zeker,als het feit,dat ik het niet meer mee zal maken. En ik ben bang,geen van de nu levende mensen.
Maar dat ze deze ziektes zullen overwinnen,daar ben ik van overtuigd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziektes zullen overwonnen worden, evenzeer als dat er nieuwe ziektes op zullen duiken! Dus ze houden werk zat in de medische hoek!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop het van ganser harte, laat dat voorop staan. Maar of het lukt? Het zijn en blijven schimmels, virussen, e.d. en die hebben slechts één levensdoel: overleven. Voor ieder medicijn dat wij als mens uitvinden, zal b.v. een virus een resistente variant vinden. Althans, tot nu toe. De hoop (be)staat in ieder geval!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar het heeft wel een virus, schimmel, o.i.d. nodig om zich te ontwikkelen. Hierbij een stukje van Wikipedia: Kanker is een aandoening die wordt gekenmerkt door de onbeheerste groei van weefsels door een aanhoudende celdeling. Gezonde cellen in het lichaam delen (prolifereren) enkel wanneer dat nodig is zoals wanneer bepaalde organen aan vernieuwing of herstelling toe zijn. Tijdens deze celproliferatie krijgen de cellen ook een specifieke vorm en grootte, afhankelijk van hun functie, wat we kennen als celdifferentiatie. Deze deling en differentiatie staat onder invloed van verschillende factoren: de uitwendige factoren (hormonen, chemische stoffen, virussen, ...)
Ja, denk het wel maar het vervelende is dat er bijna altijd weer een nieuwe ziekte voor in de plaats komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop het :P maar het zal vast wel kunnen denk ik; als het over jaren gaat, ja :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, de wetenschap gaat altijd voor uit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk zelfs dat, als religie en politiek dit toestaan, men al heel veel zou kunnen genezen door middel van genetische manipulatie. Vanwege misplaats religieus gevoel worden heel veel onderzoeken of verboden of afgebroken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja welzeker! Ten tijde van de pest dacht men ook dat die niet overwonnen kon worden. Kanker en aids zullen we ook overwinnen. Maar er zullen ook weer nieuwe ziektes ontstaan. Iedere tijd heeft zijn eigen ziektes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.nu.nl/binnenland/2260416/binnen-tien-jaar-vaccin-kanker.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er schijnt een vaccin in de maak te zijn om kanker te kunnen voorkomen.
Dus is er al genoeg beweging gaande in dit gebied
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle goeie antwoorden staan hier al... ik ben het eens met ja, ze zullen er wat op vinden, maar er zullen nieuwe voor in de plaats komen....
vicieuze cirkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens onderstaande link binnen 10 jaar, ben alleen bang dat er dan weer iets nieuws komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vormen die we nu kennen, ja. de nieuwe vormen die zullen ontstaan? nee.

een paar maanden geleden werden er een paar artikels gepubliceerd over het feit dat de mensheid zal uitsterven door mutaties.(zie bron)

ik gok dat we later zo erg gemuteerd zijn dat we of dood gaan in de embryo of geboren worden met een tumor.

(wow wat een pessimist, zeg!)
(hey, ieder zijn mening, niet minnen omdat je het er niet mee eens bent)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk persoonlijk dat het mogelijk is. Wat ik erbij wilt zeggen is. Als men niet teveel tegen de natuur ingaan zou het wel makkelijker zijn om ziektes zeker kanker te bestrijden en misschien wel te voorkomen. Denk om borstvoeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit er wel in, alhoewel er altijd mensen zijn die niet reageren op medicatie of het tegengestelde bereiken: dwz er zieker van worden.
het lichaam is een wonderbaarlijk geheel van cellen en onderlinge communicatie, dat vereist inzicht op vele niveaus.
vandaag stond in de krant dat kanker preventief getraceerd én behandelt kan gaan worden, mooi toch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat gebeuren. Als je er tenminste op tijd bij bent. Om vast te stellen of je kanker kan krijgen en welke soort? Dat kunnen we in de toekomst beter voorspellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als wij kijken naar wat wij allemaal al in jaren, honderjaar, tienduizende jaren hebben bereikt zeg ik ja, we zullen zeker ziektes als kanker en aids de baas worden maar wat de rest hier ookal zegt: er zullen altijd wel andere ziektes weer voor in de plaats komen waarvoor het weer jaren duurt om die de baas te worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding