Een goed multivitamine is een multivitamine dat precies die vitamines bevat waar jij een tekort aan hebt, in precies die hoeveelheden die nodig zijn om jouw tekort op te heffen. Niet minder, maar ook niet meer dan die hoeveelheden. En dat voor elk van de vitaminen.

Dat betekent dus, dat een goed multivitamine niet bestaat. Geen enkel multivitamine is zo precies op jouw persoonlijke behoefte aangepast.

Behalve... een vitaminesuppletie die jou geeft wat jij nodig hebt. Daar kun je achter komen door je bloed te laten prikken om je huidige vitamineniveaus te laten bepalen. Daaruit volgt dan van welke vitamines jij hoeveel tekort hebt, en dus hoeveel je per vitamine moet aanvullen.

Dit is de enige manier om jouw persoonlijke tekorten op een op jou toegesneden manier op te heffen.

Laat jouw vitamines dus meten (bloedprik).
Bepaal dan de tekorten.
Daaruit volgt jouw persoonlijke aanvulling.
Gebruik die aanvulling een aantal weken.
Laat dan opnieuw jouw vitamines meten (bloedprik).
Stel jouw persoonlijke aanvulling zonodig wat bij.

Niet zomaar gaan slikken, want een overdosis vitamines kan schadelijk zijn voor je gezondheid. Een tekort dat je niet hebt moet je niet aanvullen.

Samenvattend: ga naar je huisarts.
Cryofiel