Kan je, bij gebrek aan afwasproduct, ook gewoon de vaat doen met douche-gel ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (7)

Geen enkel probleem, als je daarna maar goed afspoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou eerder kiezen voor allesreiniger.
aan veel douche-gels is olie toegevoegd.
Rieneke1
12 jaar geleden
Als je van geparfumeerd serviesgoed houdt, géén probleem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat toch maar om het ontvetten dan is zelfs gloeiend heet water al voldoende en dan kan jou douchegel of zeep totaal geen kwaad.
Het afspoelen daarna is het aller belangrijkste en dat moet echt met gloeien heet water anders blijven er resten gel of zeep op zitten.
Dus aan de slag zou ik zeggen.
Succes.
12 jaar geleden
Je kunt ook shampoo nemen om te ontvetten, dit is vaak goedkoper dan douche gel. De hoofdzaak is net als aangegeven, goed heet afspoelen!
amc
12 jaar geleden
Shampoo is geen goeie oplossing want dat laat altijd geurtjes achter, vergelijk het maar met handen wassen , daar is een geurtje echter geen probleem.
Wanneer geen wasmiddel voorradig , was dan gewoon met heet water , tot je weer wasmiddel hebt.
Heb je toevallig soda in huis dan kun je dat ook gebruiken.
12 jaar geleden
Ik denk dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft. Dan kun je beter de vaat een keer laten staan (wel afspoelen want anders koekt de boel zo aan) of, zoals anderen al zeiden, heet water gebruiken.
Als je een citroen of limoen in huis hebt kun je daar ook mee afwassen.
PS Allesreiniger gaat stinken, heb ik wel eens geprobeerd, het parfum daarin kreeg ik bijna niet van mijn vaat af! Ik blééf het ruiken aan mijn kopjes en glazen! Erg bah!