Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer je met een ambulance wordt opgehaald heb je dan de keus naar welk ziekenhuis je gaat?

Het gaat hier om Nederland.

Bijvoorbeeld bij een gebroken been, of iets waarbij je nog zelf kunt communiceren?

Ik snap dat een ambulance in Groningen niet naar Utrecht rijd.

Maar bijvoorbeeld er overkomt mij iets in Rhenen. 9 van de 10 ambulances gaan dan naar de Gelderse vallei in Ede, terwijl ik lieven naar Rievierenland in Tiel zou gaan.

5 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het gaat erom dat het ontvangende ziekenhuis voldoende capaciteit heeft op de seh.
Dat betekend ondere andere de juiste artsen aanwezig. En bij een gecompliceerde breuk ruimte op de ok.
Niet elk ziekenhuis heeft na kantoortijden nog de ok open. Ik neem aan dat je het wel kunt vragen. Ambulances overleggen constant met de seh van ziekenhuizen waar iemand het beste heen kan.
Of het daadwerkelijk mag ligt eraan of het ziekenhuis jou wil aannemen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

het ligt aan de ernst en aan de verzekering, als jij in Alkmaar woont maar je bent op dat moment in Amsterdam en je hebt een gebroken been, ga je eerst naar Amsterdam, en dan ga je door naar Alkmaar (als je daar ingeschreven staat) voor het gips etc. als je bijvoorbeeld een hartaanval krijgt ga je wel naar Amsterdam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Als je in Amsterdam je been breekt wordt het gips er ook in Amsterdam opgedaan en echt niet in Alkmaar
In principe bepaalt de patiënt zelf naar welk ziekenhuis hij wordt vervoerd.
In sommige gevallen adviseert de verpleegkundige de patiënt om voor een ander ziekenhuis te kiezen. Dit is afhankelijk van de aard en de omvang van het letsel of de aandoening en de behandelmogelijkheden per ziekenhuis. Als de patiënt deze keuze niet zelf kan maken, bijvoorbeeld omdat hij of zij buiten bewustzijn is, maakt de verpleegkundige de best mogelijke keus.
Vaak zul je echter door capaciteitsproblemen niet veel keuze hebben...
(Lees meer...)
SimonV
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding