Wat is het nut/effect van niezen met je mond open?

Dokters adviseren bijvoorbeeld na een neusoperatie om te niezen met de mond open, maar wat voor effect heeft dat dan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Dan komt er minder druk te staan op je buizen van Eustachius. Die vormen namelijk een verbinding tussen je neus en je oren. Als je zou niezen met je mond dicht dan kunnen er hechtingen in je neus door die druk opengaan.
Amadea