Is mijn kat ziek en zo ja, wat heeft ze dan?

Op zich lijkt er weinig aan de hand met haar. Ze heeft alleen rode vlekjes op haar buik en likt/knaagt steeds vaker aan haar staart daar waar die begint aan haar lijf. Ook glijdt ze af n toe raar met haar kont over de vloer als ze net van de bak komt. Wat zou dit kunnen betekenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

misschien last van vlooien

Toegevoegd na 52 seconden:
kontje schuiven kan een teken van wormen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft je kat ook korstjes en roofjes net boven de staart?
dat zou op vlooien (allergie) kunnen duiden.
ontvlooi haar met een goed middel van de dierenarts.
dat sleetje rijden kan meerdere oorzaken hebben.
mogelijk is er iets aan de hand met haar anaalklieren.
ik zou even langs de dierenarts, en haar goed laten nakijken, ontvlooien en ontwormen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Misschien heeft ze schurft.
Eén van mijn katten heeft het ooit op haar kop gehad en er zat op den duur ook geen haar meer op.Schurft maakt hele kleine gangetjes net onder de huid en jeukt ontzettend.