Hoe komt men erbij dat het eten van een levende pissebed tegen hooikoorts werkt?

Volgens mij is het volkomen onzin dat dit werkt, maar hoe zijn ze hier ooit op gekomen. Wat is de bron van dit verhaal dat al een tijdje rondgaat op internet?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Lezers van Linda kwamen in 2015 massaal met de gouden hooikoortstip: eet een levende pissebed tegen hooikoorts.

Al veel eerder waren er op internet Nederlandse en Engelse bronnen te vinden met dit advies. In 2009 gaf googelen op 'pissebed hooikoorts' al 1000 hits. Wat de eerste bron was, valt niet meer te achterhalen.

Vroeger werd een pissebed gebruikt als geneesmiddel bij bijvoorbeeld maagkwalen. Dat de pissebed geneeskrachtig zou zijn, zou te maken hebben met een bepaald eiwit dat het diertje afscheidt. Er is nog geen enkel onderzoek geweest dat dit bevestigt.
SimonV
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De oorsprong van dit bericht schijnt Lindanieuws te zijn, zie bijgaand artikel uit de Volkskrant.