Wanneer heeft iemand 'het'?

Ik hoor vaak 'hij/zij is wel heel knap,maar toch heeft ze/hij het niet.' wat is dan dat 'het' wat ontbreekt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Laatste punt moet uiteraard een vraagteken zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het is uitstraling wat ontbreekt als iemand "het" niet heeft.
Je ziet een mooi omhulsel zonder inhoud.Als iemand charisma heeft, dus uitstraling, dan straal je naar anderen een kracht uit die iedereen aantrekt naar jou toe. Het kan zijn door je manier van boeiend praten,aanstekelijk lachen,
empathisch overkomen door geïnteresseerd te kunnen luisteren, anderen een goed gevoel te geven, waardoor ze graag je gezelschap zoeken, enz. Heb je deze uitstraling, ben je in feite, al ben je niet knap, interessanter voor anderen dan een nog zo mooi persoon.
Door uitstraling zien mensen vaak niet eens dat je verre van knap bent. Ben je door de natuur met schoonheid en charisma bedeeld, dan ben je altijd in het middelpunt van de belangstelling.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Het is het vermogen om mensen aan je lippen te binden en/of te overtuigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar het precies vandaan komt weet ik ook niet, maar het is volgens mij dat gevoel van vlinders in je buik, wat je soms bij iemand krijgt.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dat is datgene dat het voor de kijkende persoon echt bijzonder maakt.
Wat dat is, is natuurlijk voor iedereen iets anders. Dat is subjectief natuurlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
het (in de eerste zin) = hem/haar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Een bepaalde chemie/aantrekkingskracht. Datgene wat voor jou bepaald of je je bij hem/haar prettig voelt. Het is niet iets concreets, het is voor iedereen iets anders en totaal ongrijpbaar. Het is gewoon een gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is dan het meest belangrijkste wat er toch nodig is om van die relatie een succes te maken.

Bv, iemand is wel heel erg knap maar niet spontaan genoeg of niet vriendelijk tegen een ander.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik denk dat 'het' voor een ieder persoon wat anders kan betekenen en dat hier geen eenduidig antwoord op gegeven kan worden eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik val (en ben niet de enige denk ik) op een gaaf enigszins getint gezicht, grote ogen, een brede mond en witte rechte tanden. Als een van die eigenschappen niet aanwezig is, is dat wellicht hetgeen men mist. Daarnaast heb je de zeven schoonheden zoals kuiltjes in de wang, sproetjes etc. Als dat je ideaal is, mis je dus iets als iemand die eigenschap niet heeft en diegene heeft 'het' dan net niet. Het is misschien niet aardig om slechts op uiterlijke kenmerken te beoordelen, maar in dit geval vroeg je er concreet naar.

Ik keek vanavond naar 'the Millionaire Matchmaker' (niet een leuk programma...) en daar kozen de twee millionairs beide dezelfde dame en dat zou ook mijn keuze geweest zijn. Dat kan niet alleen meer aardigheid zijn, want ik ken de dame in kwestie niet en heb haar zelfs niet horen spreken.

Helaas mag ik om meerdere redenen niet met het programma meedoen...

Toegevoegd na 1 minuut:
In het programma de Millionaire Matchmaker mag iemand kiezen uit ongeveer 30 dames voor een date.
14 jaar geleden
Simpel: Hetgeen dan ontbreekt is charisma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het kan dan toch ook wel wat anders zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koolwitje als ze/hij knap is maar er ontbreekt iets, dan is het naar mijn mening charisma. Als iemand namelijk én knap is én charisma heeft, dan zou ik amper nog weten wat er zou kunnen ontbreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prcies, dit was ook mijn eerste gedachte +1
'Hét' is uitstraling! Die stralen kunnen langs je heengaan, maar ze kunnen je ook raken en iets teweeg brengen bij je. Zo zendt een ieder zijn eigen stralen uit en ben je daar al of niet ontvankelijk voor. Bij de één ontvang je signalen van een zoutzak, bij de ander van een peperbus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand hét helemaal heeft, heeft hij of zij integriteit, congruentie en authenticiteit.
Dan klopt de lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen met wat hij of zij zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand je aandacht kan blijven vangen, dan heeft die persoon "het"...

Als "het" ontbreekt, ontbreekt charisma... Charisma is uitstraling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Charisma.

Een knap gezicht is slechts een van de onderdelen waar je op valt.
1. Een mooi gezicht (glimlach in orde, goede proporties)
2. Een vlotte babbel
3. Zelfverzekerde houding
4. Overeenkomsten in interesses
5. Passief of actief in de groep (verlegen of aanwezig)
6. Eventueel leuke humor.

Als iemand 1 van de andere 5 dingen niet heeft kun je als persoon het gevoel krijgen dat hij of zij "het" niet heeft. Dan is het totaal pakketje waar jij naar op zoek bent niet compleet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een combinatie van ogen die je ziel reflecteren, de mond die sensueel is en tenslotte de intonatie , het stemtimbre dat de ultieme finesse aangeeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"HET ïs iets wat jou bijzonder maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chemie en uitstraling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit een heel leuke vraag. Want volgens mij heeft het helemaal niet met leuk of mooi te maken. Ik heb het in mijn werk al zo vaak mee gemaakt. Met mensen klikt het of niet. Bedrijven gaan heel moeilijk doen, je moet meedoen met teambuilding, maar helaas het werkt niet. Want het moet klikken tussen de mensen onderling, en als dat niet werkt, dan helpt er geen psycholoog of wie dan ook. Jammer dan!!!!! Dit is echt eigen ervaring, maar niemand leert er wat van.