Waarom prikken muggen eerst mijn vriendin en later mij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat een mug, net als andere stekende insecten, een doelwit kiest via de geur, wisten we al. Maar waarom landt die mug altijd op dezelfde persoon? Ga eens een andere slaapkamer binnen en zoek daar je prooi en vers bloed!

Muggen komen af op uitgeademd kooldioxide en bepaalde geurstoffen. De afscheiding van deze geurstoffen is per mens verschillend, hierdoor hebben sommige mensen veel meer last van muggen dan anderen. De mug heeft zeer gevoelige waarnemingsorganen en kan zijn prooi tot 30 meter afstand waarnemen. Met warmtewaarneming bepaalt de mug waar ze gaat steken. Nu onthult de Sunday Times hoe die ongenode gast dat doet…Een vaak gestoken mens zweet gewoon meer of heeft in dat zweet een hogere concentratie aan chemische stoffen.Volgens een moleculair bioloog aan de Amerikaanse universiteit van Yale, is een groot deel van het reuksysteem van muggen namelijk speciaal ontworpen om menselijke doelwitten te ruiken.

Van de 72 geurontvangers (!) waarmee zo’n beest is uitgerust, zijn er 27 bedoeld om de chemicaliën op te sporen die in ons zweet zitten. Met deze analyse hoopt men de basis te kunnen leggen voor het ontwikkelen van nieuwe manieren om de muggen weg te houden of te vangen.

Tot die tijd moeten we het doen met de elektrische vliegenmepper of een mooie spuitbus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat dames altijd voor zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zijn het lesbo muggen....
het zijn altijd de vrouwtjes die prikken. echt waar!
AParte vraag. Ik vermoed dat je vriendin een bepaalde geur of parfum gebruikt die de muggen aantrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan wel mijn ervaring vertellen: mijn man wordt altijd gestoken en zolang hij in de buurt is, ik niet. Gaat hij onder een klamboe liggen, dan proberen de muggen nog door de klamboe te komen, en raken daarin soms vast.
Een heel enkele keer, een maal per jaar of zo, word ik gestoken.
Het schijnt toch te maken te hebben met een bepaalde stof of geur op de huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muggen komen op de geur af,je meisje zal wel heel lekker ruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik ook doen als ik een mug was, haha.

Nee hoor, sommige mensen hebben meer voedingsstoffen in hun bloed dan anderen.

En die muggen weten dat gewoon.

Gr. Ton