Kun je gehoorschade krijgen met een oorprop?

Mijn linkeroor zit helemaal toe waardoor ik de muziek van mijn koptelefoon aan die kant helemaal moet openzetten zodat de muziek nog wat in balans klinkt. Voor die oor klinkt dat niet luid maar het staat wel
ontzettend luid.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
ronron1212
5 jaar geleden
Naar je huisarts en je oor schoon laten spuiten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ga ik doen

Antwoorden (1)

De oorprop dempt het geluid voordat het het functionele deel (trommelvlies, hoorbotjes en slakkenhuis) bereikt.

Zolang de prop zo blijft zitten loop je geen risico. Maar pas op dat je niet per ongeluk de balans de verkeerde kant opdraait, de de koptelefoon verkeerd om op zet. Want dan loopt je andere oor wél een risico.

Ten overvloede: het beste is het natuurlijk om je oren even schoon te laten maken. Maar dat spreekt voor zich.