Hoe krijg je gif uit het lichaam?

zijn er middeltjes voor?
b.v. het gif van groentes of van buitenlucht.
ik denk wel eens dat er gif in zit dat er uit moet.
dus ik wil wel eens wat proberen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Laatst een docu gezien dat al die detox en sapvasten totaal geen zin heeft. Het lichaam is perfect in staat om zichzelf te reinigen.

De waarheid over eten op Ned 3 :

Over voeding wordt veel onzin verteld. De makers nemen de proef op de som. Een panel van 500 personen wordt onderworpen aan allerlei onconventionele experimenten.
Per aflevering komt in rap tempo telkens een ander aspect van voeding en gezondheid aan bod. De waarheid over eten laat het shockerende effect zien van voeding op de werking van ons lichaam. Hoe blijf je slank en gezond? Wat moet je je kinderen voorzetten? Hoe zorg je dat je minder snel oud wordt?

Omroep
NPS

Genre
Informatief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je kunt je lichaam ontgiften met verschillende vastenkuurtjes. Bijvoorbeeld met allen vruchtensappen drinken voor een bepaalde periode. Er zijn ook wat extremere vastmethodes trouwens. Google maar eens op 'vasten' of 'ontgiften'.

Toegevoegd na 1 minuut:
allen = alleen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het duurt ongeveer 7 dagen om bijna alle gifstoffen uit je bloed te zuiveren. Volledig gifvrij zul je nooit worden, want je lever slaat heel veel gif op in kleine vetbolletjes.

Zeven dagen sapvasten met klysma's kom je een heel eind!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
olieslurpen (wel een beetje alternatief)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een meerdaagse kuur van enkel thee van sennablad en voor de energie en vitamines wat (vers!) groenten- of vruchtensap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt ziek bent van een vergifteging dan moet je een klein stukje houtskool vermalen ensamen met een beker water koken en dan opdrinken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een tijdje gezond eten en drinken en je zult merken dat je fitter gaat worden. Een deel van de gifstoffen zal je lichaam verlaten. Voordeel boven een vastenkuur is, is dat je wel gewoon je energie binnen krijgt en dus niet moe en futloos wordt. Daar schiet je nl niks mee op en is zelfs ongezond.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
de meeste gifstoffen zal je lichaam zelf weer kwijt raken. den ene gifstoffen direct(denk maar eens aan een goeie voedselvergiftiging) en andere later(denk aan koolmonoxide, dat er zo'n 120 dagen over doet). sommige stoffen verlaten je lichaam nooit. de meeste zal je lever omzetten in iets een andere stof, of op een manier dat je lichaam er geen last van heeft. het lichaam is een magisch apparaat.

de verschillende sapkuren en klysma's zijn volgens mij meer een kwestie van geloof en gevoel. als je je er goed bij voelt om een ontgiftende sapkuur te doen, moet je dat vooral doen. ook hierbij geld, als je dit met mate doet. kan je lichaam het makkelijk hebben. pas wel op voor extreme methoden van ontgiften en sla er niet in door. langdurig jezelf klysmeren is ook niet goed.

tot slot: als je er een normaal voedingspatroon op nahoud en voldoende beweegt, zou ik me over gifstoffen helemaal niet zo druk maken. maarja, ieder zijn ding natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel water drinken, zodat de nieren goed je bloed kunnen spoelen en je de giftige stoffen via je urine kwijt kunt raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op deze site.Maar met elke dag een appel te eten kom je al een heel eind.
http://www.mothernaturesgarden.be/medicinale%20kruiden.htm