hoe kan het dat een migraineaanval in het allereerste begin, in sommige gevallen gestopt kan worden door het nemen van een glas alcohol?

bij toeval ontdekt door een migraine patient, en niet bedoelt als aanbeveling om te gaan doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Migraine wordt veroorzaakt door vernauwde vaten in de hersenen. alcohol werkt vaatverwijdend. als je in het alleralleraller eerste begin(de een voelt het meer aankomen dan de ander)kan en glas alcohol helpen. sommige artsen schrijven ook vaatwerwijdende medicatie voor.

Alleen in het áller eerste begin, en met 1 glas. jezelf onder tafel zuipen tegen migraine is niet de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik geloof t niet
alcohol is bloedverdunnend dan stroomt je bloed nog harder
als zo zou zijn had de wetenschap er geen jaren onderzoek naar verricht voor een medicijn
dan hadden ze gewoon een glas alcohol geadviseerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je heb mijn antwoord niet goed gelezen dus!!
1 tot 2 glazen:
Je hartslag en ademhaling nemen toe. Je krijgt een warm gevoel. Je wordt wat levendiger en meer ontspannen. Het praten lijkt vlotter te gaan. Je smaak, reuk en zicht gaan lichtjes achteruit. Je wordt minder pijngevoelig. Je krijgt zin in eten. Je moet meer plassen.

ALS het werkt zou ik zeggen dat het komt door de ontspannende werking en/of pijnstillende werking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ontstaat migraine mede doordat de bloedvaten in het hoofd vernauwen. Door de inname van alcohol wordt het bloed verdund en kan het dus beter door de vernauwde vaten stromen. Ook heeft alcohol een ontspannende werking op de mens en dat kan er dan weer voor zorgen dat de bloedvaten hun normale vorm aannemen waardoor het bloed normaal kan stromen en de migraine klachten verdwijnen. Ik denk dat als je hier niet snel genoeg mee bent dat de klachten al te erg zijn om het met een glas alcohol weg te nemen.