Ik drink sinds kort meer dan 2,5L water per dag. Plas ik niet het meeste water wwer uir?

Ik moet om de 30 minuten wel weer plassen. Heeft het dan wel zin dat ik zoveel water drink, aangezien ik naar mijn gevoel alles weer uitplas.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je vaker dan normaal plast, dan ja, je plast het meeste weer uit. Maar er wordt ook veel meer water dan normaal opgeslagen in je lichaam.

Als je te veel water drinkt, moet je plassen. Dus het gevoel dat je hebt, dat je het meeste weer uitplast kan heel goed kunnen. Persoonlijk vind ik 2,5 liter per dag wat veel. Vaak wordt 1,5 liter vocht per dat genoemd als een gezonde norm. Deze 1,5 liter hoeft niet als water ingenomen te worden. Alles wat je drinkt, dus ook thee en koffie of limonade, telt mee. Maar ook al het vocht dat in groenten en fruit zit. Dus als je 2,5 liter water drinkt en daarnaast ook nog gezonde hoeveelheden groenten en fruit eet, dan drink aanzienlijk meer dan de norm van 1,5 liter. En de manier waarop je lichaam dit vocht kwijt raakt is via de nieren en daarom moet je zoveel plassen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100