Ik drink sinds kort meer dan 2,5L water per dag. Plas ik niet het meeste water wwer uir?

Ik moet om de 30 minuten wel weer plassen. Heeft het dan wel zin dat ik zoveel water drink, aangezien ik naar mijn gevoel alles weer uitplas.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Amadea
6 jaar geleden
Is dat op doktersvoorschrift, of waarom doe je dat dan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Puur omdat ik nooit water dronk en heb besloten wat gezonder te leven. Daarnaast om zo mijn hongergevoel te onderdrukken.
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je de 2,5 liter niet zou uitplassen, maar "vast zou houden" , dan zwel je op als een ballon met zo'n 17 kilo in de week....
Amadea
6 jaar geleden
Maar elk half uur moeten plassen is veel te vaak. Dan drink je teveel, of er is iets mis met je blaas of je prostaat of wat er nog meer bij gebruikt wordt.
Ritsuka
6 jaar geleden
2,5 liter is wel erg veel, je krijgt ook water uit je voeding.
Kijk naar de kleur van je urine, lichtgeel is goed, als het volledig doorzichtig is drink je te veel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad kijken naar de urine, kleurloos is niet goed. Als er maar een beetje geel te zien is, is het goed. Vaak plassen kan te maken hebben met een tekort aan zouten, mogelijk veroorzaakt door dat water en je dieet. Echter niet zomaar meer zout gaan eten, want meestal wordt er juist teveel zout gegeten en ook dat kan vaak plassen veroorzaken.

Antwoorden (2)

Als je vaker dan normaal plast, dan ja, je plast het meeste weer uit. Maar er wordt ook veel meer water dan normaal opgeslagen in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je te veel water drinkt, moet je plassen. Dus het gevoel dat je hebt, dat je het meeste weer uitplast kan heel goed kunnen.
Persoonlijk vind ik 2,5 liter per dag wat veel. Vaak wordt 1,5 liter vocht per dat genoemd als een gezonde norm.
Deze 1,5 liter hoeft niet als water ingenomen te worden. Alles wat je drinkt, dus ook thee en koffie of limonade, telt mee. Maar ook al het vocht dat in groenten en fruit zit.
Dus als je 2,5 liter water drinkt en daarnaast ook nog gezonde hoeveelheden groenten en fruit eet, dan drink aanzienlijk meer dan de norm van 1,5 liter. En de manier waarop je lichaam dit vocht kwijt raakt is via de nieren en daarom moet je zoveel plassen.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Plus. Goed en zeer compleet.
2,5 liter water is exorbitant en kan zelfs leiden tot water(vergiftiging). Oftewel je verdunt de elektrolieten zodanig dat je er aan dood kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Water(vergiftiging). is overdreven, daar moet veel meer voor gedronken worden.
(uitgezonderd als die 2,5 liter in zeer korte tijd gedronken wordt, dat is wel gevaarlijk)