Gezwollen en pijnlijke vingers en tenen ,reuma of iets anders en zo ja wat te doen?

Ik heb sinds 2 weken last van gezwollen en pijnlijke tenen en 1 week later ( sinds 3 dagen nu) ook mijn handen( 2 vingers rechts en 2 links ) Het voelt alsof het mijn gewrichten zijn. Ben gisteren mee naar de huisarts geweest en wordt doorverwezen naar reumatoloog , vind het heel raar dat het zomaar kan gebeuren , ik ben onder de 30. Maar heb de afgelopen weken erg veel stress gehad , zou het daardoor kunnen komen ? Of door een infectie elders in het lichaam ?En zo ja is het weer terug te draaien ? Hoop dat iemand hier ervaringen mee heeft . ( ik heb ook gelezen dat ontzuringthee, alchemilla en berkenblad , de pijn en zwelling kan verminderen. Heeft iemand toevallig hier ervaring mee?)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Erna55
6 jaar geleden
Stel deze vragen aan de reumatoloog.
Cryofiel
6 jaar geleden
De reumatoloog kan jou beter helpen dan wij allemaal bij elkaar. Zelfs als de reumatoloog concludeert dat het niets met reuma te maken heeft en jou dus doorstuurt naar een andere specialist. Ontzuringsthee heeft nul effect. Althans, nul effect op welke zuurgraad dan ook. Dergelijke vrrhalen hoor je slechts uit de alternatieve hoek. Ik adviseer je om jezelf weerbaarder te maken tegen deze verhalen door je eens goed in te lezen in de werking van de spijsvertering en de regulering van zuurgraad.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
eerst naar de dokter, verwijzing eventueel reumatologie.
reuma kan door stress versnellen ja.
thee kan je altijd nemen om een eventueel genezingsproces hulp te bieden.
zelf heb ik RA, maar geen factor in het bloed al 13 jaar. wel heb ik een behandeling ervoor. bij mij is het ook in eerste instantie ontkent door HA. door fysio ben ik doorgestuurd via HA naar reumatologie

Antwoorden (1)

Heeft de dokter je geen zalf gegeven anders moet je ontzuringthee wat jij zij eens proberen en als dat niet werkt moet je naar de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Je opmerking "als dat niet werkt moet je naar de dokter gaan", begrijp ik niet.
VS is al bij de huisarts geweest en de afspraak voor de reumatoloog is al gemaakt.
Erna55
6 jaar geleden
Lees ook eens dit artikel over zgn verzuring van het lichaam. Deze "verzuring" is namelijk onzin .
https://www.kwakzalverij.nl/behandelwijzen/overige-behandelwijzen/basisch-kwakwater-tegen-verzuring/
Cryofiel
6 jaar geleden
Inderdaad, Erna! Wie weet hoe de stofwisseling werkt, weet dat "de" zuurgraad van het lichaam niet bestaat, en dat het onmogelijk is welke zuurgraad dan ook te beïnvloeden via de voeding. Gelukkig maar, anders zouden we niet lang leven.