Ik heb een irritante pijn aan mijn tongpiercing, weet iemand wat dit kan zijn?

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb nu ruim 2 maanden mijn tongpiercing. Ik heb alleen sinds ongeveer een week, nu pijn aan mn tong. Als ik hem beweeg, er mee speel of tijdens het eten.. Dat voelt het niet fijn. Het is geen hevige pijn, maar echt fijn is het niet. Ik spoel nu regelmatig met mondspoelmiddel en met gekookt water met zout. Wanneer ik mijn piercing eruit haal, is de pijn gelijk een stuk minder. Maar zodra ik hem weer in doe, voel ik weer die irritatie.
Weet iemand wat dit is of wat dit kan betekenen?

Liefs!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.7K
Amadea
10 jaar geleden
Dat betekent dat de tong met rust gelaten moet worden. Laat die piercing eruit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Euuhhh...effe denkken....ik heb een gat in mijn tong laten maken en het voelt niet fijn.....lastige
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hebt deze vraag ook gesteld na 3 weken van het zetten van je tongpiercing.. waarom nu nog een keer? Toen beweerde je ook dat de genezingsperiode klaar was.. maar hoe weet je dat zo zeker? soms duurt het maanden voordat het binnenin ECHT genezen is.. als je pijn hebt, is het zoiezo niet genezen. Dan irriteert er iets, dus is hij niet genezen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De suggesties/antwoorden die gegeven zijn in je eerdere vraag heb je blijkbaar ook niet getest, hieronder vraag je namelijk weer of het kan zijn dat je allergisch bent. Ja alles kan,. Dat staat ook in 1 van je antwoorden op je vorige vraag. Misschien moet je is naar de antwoorden luisteren en ze ook echt uitproberen ;)

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je een iets langere piercing nodig hebt,laat er zeker naar kijken door je piercer hij of zij kan het beste advies geven
Met een langere piercing heb je wat meer ruimte en heb je niet constant contact met je huid
Koop je tongsierraad altijd bij je piercer ,niet bij een drogist of iets dergelijks sommige verkopen ook deze sierraden maar bij deze is het metaal vaak anders van samenstelling
Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De genezingsperiode voor een tongpiercing bedraagt 4 tot 12 weken. Nazorg voor tongpiercings is gecompliceerder dan voor andere piercings, omdat de genezende piercing in contact komt met alles wat in de mond komt, ook voedsel of rook. Daarom adviseren veel piercers om tijdens het genezingsproces niet te roken en de mond goed te reinigen met een specifieke antiseptische mondwater, aanbevolen door de piercer. De piercer raadt een alcoholvrij mondwater of een verdund normaal mondwater aan, omdat de alcohol de piercing irriteert en het genezingsproces vertraagt. Het is vooral belangrijk niet met de piercing te spelen tijdens de genezingsperiode, aangezien dat het goed genezen van de wond bemoeilijkt. Daarnaast wordt geadviseerd dat u de piercing in laat om te voorkomen dat er overige infecties optreden die kunnen leiden tot verlamming van de tongspier.
Je zult toch nog even door de zure appel heen moeten bijten, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is sws al genezen want heb nergens last van gehad en alles ging prima tot nu een week.. Het is gewoon heel vervelend, ik denk ook niet dat ie ontstoken is, want het is niet rood of gezwollen, ook is er geen pus of iets van narigheid te zien.
Maar zou het inderdaad zo kunnen zijn dat ik er allergisch voor ben en dat ik dus een titanium staafje moet kopen ipv. chirurgisch staal? Of kan het zijn dat ik misschien door het spelen en vele bewegen iets heb doorgescheurd?
Alvast bedankt! :)
Hij kan ontstoken zijn, of je kunt misschien niet tegen het materiaal van de piercing. Het verstandigst is met deze klacht naar je piercer of huisarts te gaan. Je hebt een kansje dat je piercing verwijderd moet worden, maar laat behandeling daar niet vanaf hangen, je gezondheid is belangrijker dan je piercing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is sws al genezen want heb nergens last van gehad en alles ging prima tot nu een week.. Het is gewoon heel vervelend, ik denk ook niet dat ie ontstoken is, want het is niet rood of gezwollen, ook is er geen pus of iets van narigheid te zien.
Maar zou het inderdaad zo kunnen zijn dat ik er allergisch voor ben en dat ik dus een titanium staafje moet kopen ipv. chirurgisch staal? Of kan het zijn dat ik misschien door het spelen en vele bewegen iets heb doorgescheurd?
Alvast bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou de wond tijdens het bewegen ongemerkt kunnen hebben beschadigd, daardoor kan het wondje vuil worden, wat irritatie of ontsteking kan veroorzaken. Ga zo spoedig mogelijk naar je piercer of huisarts voordat je problemen krijgt hiermee.
Wat dat zou kunnen zijn? Weet je dat echt niet? Je hebt een stalen pen dwars door je tong laten maken en dat doet pijn. Het is niet de bedoeling om stalen pennen in lichaamsdelen te bevestigen. Het is de bedoeling van de evolutie en (voor de gelovigen onder ons) niet de bedoeling van Onze Lieve Heer. Als die wilde dat we een stalen pen in onze tong hadden gehad dan werden we er wel mee geboren.
Integendeel, het lichaam zit zo in elkaar dat wezensvreemde objecten worden verdreven en afgestoten. De pijnprikkel is een alarmsignaal dat er wat mis is met je lichaam. En dat is er dan ook.
De oplossing ligt voor de hand: eruit (laten) halen. Je lichaam wil dat overbodige ding niet. Voordeel is dat je dan meteen van je braakgesprek af bent dat zo een object veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oeps, dat moest zijn: spraakgebrek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahahaha wauw!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat probeer jij? Waarom zijn al jouw antwoorden zo idioot??