Draagrt niezen mee in het verlagen van lichamelijke spanningen (stress)?

Ik sta de laatste tijd nogal onder spanning en een enorme druk. Heb hier zelfs kalmerende middelen voor. (Oxazepam)

Zou het logisch kunnen zijn dat niezen, gapen en/of klaarkomen bepaalde opgebouwde spanningen in een lichaam vermindert of misschien wel doen verdwijnen?

Ben erg benieuwd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja , daarom was snuif tabak misschien heel vroeger zo populair. Dat in combinatie met de nicotine !? Moet zeker een soort ontspanning geven , ja dat Vd seks weten we wel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na inspanning komt ontspanning....
Even lekker diep zuchten ontspant ook.

Het beste antwoord

Ja en huilen , :( ook . Je kunt er ook dan bewust gebruik van maken , eigenlijk is de basis spanning op bouwen , wel beheerst , dan ontspannen , en zo voort . Dat kan door bijv op kantoor 20 tellen alle spieren aan te spannen (liefst ogen dicht) en dan een minuut ontspannen , ogen dicht en ademen als of je ontspannen bent zo rustig en diep mogelijk . Doe dat een paar x en in een 10 min helemaal relax . Pas op je kunt in slaap vallen . Relax .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom bij spanning juist sporten ! Maar wel beheerst . Het stress hormoon moet in actie worden omgezet . Dan ontstaat zelfs euforie .

Andere antwoorden (1)

Zeker weten. Veel mensen gaan bij stress niezen, en gapen als ze wat extra zuurstof nodig hebben (om wakker te blijven tijdens een saai verhaal, of als ze in een bedompte ruimte zitten).
De ontspanning na een orgasme is vrij algemeen bekend.
Ook fysieke inspanning kan bijdragen aan het verminderen van stress en de effecten ervan op je lijf.