Ik heb de laatste jaren zoveel honger, hoe komt dat?

ik eet super veel en ik heb dan nog steeds honger.
En ik lijk ook DUN !
45 kg (15 jaar) -> ben 1.65m ofz..
vroeger (12 jaar ofz) had ik geen zin om te eten en nu opeens wel..hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja..
capthavoc
13 jaar geleden
lintworm ? klinkt eng maar is echt een mogelijkheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaah..nee da ist niet denk ik !

Het beste antwoord

Dit is heel normaal op jouw leeftijd, inderdaad zoals de anderen hiervoor al vertelde zit je nog in de groei en heeft je lichaam het echt hard nodig, het kost een hoop energie om je lichaam te veranderen van kind naar volwassenen.

Pas alleen wel op dat je er niet aan went want op het moment dat je uitgegroeid bent en je zou evengoed zo veel blijven eten ga je vanzelf in de breedte groeien.
Ik kan het weten, ik zie het namelijk elk jaar weer bij de pubers bij mij op school.

Ik werk in de schoolkantine en op een gegeven moment gaan de leerlingen op iets oudere leeftijd de breedte in groeien na dat ze flink zijn gegroeid in de lengte.

Je lichaam geeft het vanzelf aan, dus niet alleen uit gewoonte blijven eten ( vooral dus dat snoepen en snaaien, want dat is verradelijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat je nog steeds in de groei bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel eten betekent, dat je een hoge "verbranding hebt".
Je lichaam vraagt veel energie, dit heeft ook met je karakter en erfelijke aanleg hiervoor te maken.
De komende 3 jaar moet je van een meisje en jonge vrouw worden, daar heeft je lichaam veel energie voor nodig, fijn dat je zoveel kunt eten zonder te zwaar te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt een groeispurt door. Je bent nu 15 en zult ongeveer tot je 18e groeien. Tenzij je al ongesteld bent, dan is dit ongeveer de laatste groeifase. Daarom heb je steeds honger.

Als je uitgegroeid bent, stopt dat gevoel vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam ondergaat een intensieve groeiperiode gedurende de puberjaren.

Daarom vraagt je lichaam ook veel bouwstoffen.

Je voeding bevat naast brandstoffen tevens bouwstoffen. En dus eet je heel veel.

Waarschijnlijk voel je je ook topfit en supergezond. Dit komt door het hieronder beschreven feit.

Omdat je ondanks het vele eten toch mooi slank blijft zal je lichaam waarschijnlijk een heel intensieve verbranding hebben.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien raar gedacht maar kan het geen lintworm zijn?