rust, regelmaat, jezelf ruimte geven. voldoende slaap.
beweging, met mate eten wat je lekker vindt
niet te veel vlees, voldoende drinken (water) en
thee/koffie ook okay.
laat de light producten staan, verzorg jezelf goed.
enfin, een greep uit veel wat je voor jezelf kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je een groot aantal gouden regels op een aantal gebieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer 'relaxed' te leven! Echt, stress is funest. Neem alles niet te zwaar, zelfs al zou je iets overgewicht hebben bijv. ga niet stressen omdat je persé af wilt vallen. Als je je in je lijf lekker voelt, ben je gezonder bezig dan je ongelukkig voelen met je afgeslankte lijf.
Probeer die dingen te doen waarbij je je lekker blijft voelen
Beweging is natuurlijk prima als je veel zittend werk doet, maar ga niet naar een sportschool omdat iedereen dat doet en zegt dat dat het beste is om fit te zijn. Als je er geen zin in hebt, lekker niet doen. Een uurtje in de tuin werken of een lekkere wandeling is voor jou misschien wel prettiger en ook beweging. Als je een avondmens bent en maar een paar uur hoeft te slapen om je weer fit te voelen, so be it! Ook al zegt iedereen dat dat niet gezond is zo weinig slaap, voor jou wel zolang je je er lekker bij voelt. Luister dus naar je lichaam, dit geeft zelf aan wanneer je ongezond bezig bent. Hoe je gezond moet leven weet iedereen wel ( niet roken, niet teveel alcohol,niet bewegen, niet teveel snacks eten maar verse groenten en niet teveel vlees etc.) Als je je hieraan houdt ben je in elk geval al gezond bezig
amc
13 jaar geleden
Als het gaat om voeding zul je gezond moeten blijven eten, volgens de schijf van 5. (zie www.voedingscentrum.nl).

Drink niet teveel alcohol en drink minstens 2 liter water per dag.

Zorg voor niet teveel stress, rust voldoende, heb minstens 8 uur slaap per nacht. Sport regelmatig en wees blij met iedere dag die je gegeven wordt!

Dan komt het vast goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een - voor dit antwoord????
Definieer eerst wat gezond zijn is, dan zal ik je tips geven.

In mijn optiek is gezond zijn die toestand waarbij het lichaam niet onevenredig veel aandacht opslurpt. Als je ziek bent kun je alles ontkennen behalve dat je ziek bent.

Dus als je het lichaam de aandacht geeft die het verdiend (op alle gebied) is dat de beste tip om gezond te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lief zijn voor jezelf!
En luister goed naar je lichaam;-)
Dus heb je slaap..ga slapen.
En doe dat met alles eigenlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Zorg dat u steeds een of meer doelen heeft om u op te
richten.
* Bewaar uw gevoel voor humor en wees niet lang kwaad.
* Beweeg tenminste 3x per week een half uur.
* Zorg voor voldoende slaap.
* Probeer te leren van verliezen, teleurstellingen en tegen-
slagen.
* Koester vriendschappen en onderhoud uw contacten.
* Denk regelmatig aan alles waar u dankbaar voor of trots
op bent.
* Streef er naar om te zorgen voor mensen of dieren.
* Wees matig met eten en drinken.
* Geniet van de kleine dingen in het leven.