Hoeveel verschillende afmetingen van een MRI-toestel zijn er in Nederland?

Ik heb van de week een MRI (Flevoziekenhuis) gehad in een gesloten buis van zo'n 50 cm.Ik ben een vrouw met normale afmetingen maar lag al met m'n armen klem.Wil graag weten waar ik evt.anders terecht kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (3)

de huidige mri scanners hebben naar in begrijp een doorsnede van 60 cm, het lucasziekenhuis in winschoten heeft een mri scanner met een doorsnede van 70 cm.

zie

http://www.ozg.nl/over-ozg/ozg-nieuws/ozg-loopt-voorop-met-aanschaf-nieuwe-mri-en-hc-2

winschoten is een eindje van flevoland af, dus ik zou even contact opnemen met je ziekenhuis of er wellicht een ander ziekenhuis meer in de buurt is die ook een dergelijke mriscanner heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Mediferia in Amersfoort staat een open scanner. Naast dat het apparaat veel prettiger is om in te liggen, is hij ook nog eens twee keer zo snel. Voor een scan van 5 minuten maakt dat niet uit, maar moet je er drie kwartier in dan ben je dolblij dat je voor deze scanner hebt gekozen.

Een scan is er wel iets duurder, dus vraag vooraf toestemming aan je verzekeraar.
11 jaar geleden
In het UMC Utrecht, hebben ze ook een open MRI scanner, het is gewoon een grote ronde schijf boven je, terwijl je heerlijk confortabel eronder ligt, hij maakt ook minder herrie dn de dichte.