Werken laxeermiddelen? En moet je dan ook veel op school naar de wc? Hoe vaak per dag ongeveer (incl. thuis)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Je lichaam gaat wennen aan laxeermiddelen, begin er niet "zomaar"aan anders krijg je luie darmen die het op een gegeven ogenblik gewoon niet meer "zelf"kunnen. Dan zit je dus je hele leven aan de laxeerpillen.
Helaas zijn deze ook niet echt best voor je gezondheid, zie maar in alle andere antwoorden.
Op jonge leeftijd hoor je het geen eens nodig te hebben, en afvallen doe je er helaas echt niet van want je drijft alleen maar meer vocht af om je ontlasting er mee te helpen je lichaam te verlaten als het verstopt zit.
Denk alsjeblieft even na voordat je hiermee begint om alleen maar bijvoorbeeld te proberen af te vallen want dat ruiineerd echt je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

jazeker. ook op school. en thuis.
waarom zou je ze gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om regelmatig ontlasting te kunnen hebben, kun je net zo goed zorgen dat je voldoende drinkt en normaal eet.
Overmatig gebruik van laxeermiddelen verwoest je darmstelsel.

Om over anorexia te praten kun je contact opnemen met de GGZ in je woonplaats. Je kunt gewoon een intakegesprek aanvragen. Het is mogelijk dat er een zelfhulpgroep is. Anders krijg je een gespreksbejegening, een therapeut.

Heel veel sterkte. Bedenk dat je, als je al gegrepen bent door het dun-zijn, en dus al te weinig eet, dat een van de kenmerken van de ziekte is dat je jezelf niet meer goed kunt waarnemen. Andere mensen zien jou als veel dunner dan je jezelf ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laxeermiddelen zijn een medicijn.

Die moet je NOOIT zomaar nemen!

Je word er letterlijk strontziek van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laxeermiddelen in de vorm van dragees of tabletten werken na acht tot tien uur. De meeste dranken werken ook na acht tot tien uur. Zetpillen werken na ongeveer een half uur. Klysma's werken vrijwel direct.

Hoe vaak je naar de wc moet, durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is dat ze niet wil weten of laxeermiddelen werken zoals ze bedoeld zijn, maar of ze werken om af te vallen, Ze heeft namelijk anorexia. En dan is het antwoord: nee, ze werken niet.
Blijkbaar weet je dat je anorexia hebt, gezien je vorige vraag, en toch wil je nog iets weten over laxeermiddelen?
Er is in de media al zoveel gezegd over anorexia dat je toch zou moeten weten, dat je moet proberen om hier van af te komen in plaats van het nog erger te maken door laxeermiddelen te gaan gebruiken. Anorexia is een ziekte die je leven kan verwoesten. Je hoeft niet broodmager te zijn om mooi te zijn. Alleen jijzelf vindt dat. De rest van de wereld vindt jou goed zoals je bent.
Ga asjeblieft professionele hulp zoeken en begin niet aan laxeermiddelen. Die maken meer kapot dan je lief is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, laxeermiddelen werken, maar werken niet als effectief middel om af te vallen als je al anorexia hebt. Blijf van dit spul af, je lichaam zal je dankbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met laxeermiddel raak je voornamelijk veel vocht kwijt, je wordt er niet dunner door (verteren duurt ongeveer 3 uur en laxeermiddelen werken pas na 10 - 15 uur) tenzij je het in zo'n mate neemt dat je beter op de plee kan wonen..

ik heb een week lang laxeermiddelen moeten nemen omdat ik naar het ziekenhuis moest, ik mocht toen ook niets eten. Nou, da's geen pretje. Constant buikpijn, steeds naar de wc rennen. Je kan dan niet eens normaal meer naar school of met je vrienden in de stad afspreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien je vorige vraag over anorexia, neem ik aan dat je bedoelt of laxeermiddelen werken om af te vallen.

Het antwoord is NEE! Absolúút NIET!

Laxeermiddelen werken op het deel van je darmen ná het stuk waar de voedingsstoffen al door je lichaam zijn opgenomen. Dat betekent dat ze niet het gewenste effect hebben, terwijl je wél je lichaam ermee kapot (kapot, NIET slank!) kan maken.

En op je tweede vraag: als je laxeermiddelen gebruikt zonder dat je flinke verstopping hebt, kun je erop rekenen dat je de héle tijd naar de wc moet. Langdurig. Ook op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,heeeel vaak begin er niet aan!
Je kan er absoluut niet mee afvallen maar jezelf uitdrogen!
Denk je er behoefte aan te hebben ga naar de huisarts. Koop ze niet zomaar. Speel totaal niet met je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze werken om je darmen te ontstoppen. Ze werken niet om af te vallen:
Je lichaam zit dermate slim in elkaar dat je maag en darmen eerst alle nuttige voedingsstoffen opnemen in je bloed. Daar kunnen laxeermiddelen niets aan veranderen.
Je kunt ze beter 'uitdroogtabletten' noemen.