Bestaat er ook een temperatuurgrens bij mensen net zoals een pijngrens hoog en laag?

Ik ga regelmatig naar de sauna en het dompelbad is voor mij eigenlijk nooit te doen, andere mensen gaan er toch braaf zonder een kik te geven in en ik krijg het nauwelijks voor elkaar hoe warm ik het ook heb ik vind het heerlijk en loop liever een paar rondjes buiten om af te koelen. Ik ben een kou kleum van nature, kou is voor mij echt not fun! altijd koude voeten, handen en neus.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat koude water wil wat, maar je kan het proberen door er in te gaan en dan langzaan maar heel diep in te ademen. Hierdoor ben je meer geconcentreerd op de ademhaling en voel je de koude niet direct. Dit helpt ook tegen hevige pijn. Je kan het op deze wijze best wel onder controle krijgen.

Ja, enkel is die afhankelijk van de persoon. Een hart krijgt nogal een optater van het koude water, met zelfs een hartstilstand tot gevolg als je hier niet tegen kunt. Je kan het wel leren, door zachtjes op te bouwen, b.v. te beginnen met je voetjes en handjes. Op de volgende link kun je hier wel info over vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100