Kan je er thuis niet over praten dan?

Eerst weten of je het hebt.
Zo ja, zo snel mogelijk hulp zoeken.
Hoe moeilijker je dat vind, hoe meer kans dat je
inderdaad anorexia hebt en dus heel hard hulp nodig hebt.

Een goede hulpverlener begrijpt die angst en werkt er samen met jou aan om die weg te nemen. Heb je een huisarts die je vertrouwt, dan kan een eerste stap zijn om die in te lichten. Samen met hem of haar kun je dan overleggen welke behandeling voor jou geschikt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

mij lijkt dat de huisarts kan..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag met mij zoek me naam maar op kan je me via deze site maile wil je graag helpe suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
bedoelde voor als je geen hulp van buiten af wil van bekende enzo maar anders met de huis arts of het jip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms moet je springen en het vliegen onderweg leren. Met jou zou ik wel willen spreken hierover als ik erover zou moeten spreken
hele grote plus vooral je discretie en je uitspraak: soms moet je springen en het vliegen onderweg leren
Kijk hier eens.!

http://www.sabn.nl/zelftesten/anorexia.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn professionele mensen die je vragen kunnen beantwoorden
er zijn ervaringsdeskundigen waarmee je kunt spreken

ik weet niet wat je wil bespreken maar je kunt op het sabn forum mensen "ontmoeten"

je mag mij ook een berichtje sturen met evt vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anorexia, het niet willen eten, heeft als bedoeling superslank te worden.

Maar waarom..dat is dikwijls de vraag. En welke zijn de achtergronden?

Heel vaak spelen gebeurtenissen uit het verleden, zoals bijvoorbeeld misbruikt zijn of incest hierbij een grote rol.

Je uiten is dan erg belangrijk, maar wegens het bedreigende karakter van de aandoening is het wèl noodzakelijk het eetpatroon eerst weer wat op gang te brengen.

Bij een aantal meisjes leidt anorexia tot de dood. Als dat niet het geval is kun je er ook uitval van lichaamsfuncties aan overhouden. En kan er b.v. diabetes en/of nierfalen uit voortvloeien.

Als je wilt, mag je mij mailen. Ik heb al vaker met dit probleem te maken gehad en wil je graag wat helpen.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thuis met je ouders, huisarts, collega, schoolgenoot, leraar, werkgever, met iedereen. Toch zou ik voor je ouders en de huisarts kiezen. Zij zullen toch je het beste mee kunnen helpen.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het gedaan met m'n huisarts, hier kan je namelijk een anonieme afspraak maken. En echt waar. Je moet het doen want misschien heb je nu nog controle over anorexia later zal anorexia controle krijgen over jou.
( dat vertellen ze er tegenwoordig niet meer bij)
En tja de ziekte word vaak vergeleken met kanker, omdat het een ziekte van dezelfde orde is enne met kanker ga je toch zeker ook in behandeling ;)

Je kan het!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste met een buitenstaander praten dan met een bekende, want anorexia levert veel ruzie binnen relaties op, ik raad je aan om eerst wat meer info via internet op te doen, en daarna naar de huisarts. De meeste huisartsen zien nl het probleem anorexia te laat in, en zijn er niet zo bekend mee, daarom kun je met jou info de huisarts duidelijk maken dat het daadwerkelijk om anorexia gaat en dat ze de ernst ervan in zien. Je wordt dan doorverwezen naar het ziekenhuis voor bloedafname en een hartfilmpje. Ook mag je met mij erover praten want ik ben 2x opgenomen geweest en had nog maar 1 week te leven. Maar ik heb het nu nog steeds. Wat je zeker niet moet doen is de pro-ana sites bezoeken, want anorexia is de meest gevaarlijkste en dodelijkste psychische aandoening die er is. 1 op de 7 anorexia patienten overlijdt aan de ziekte of door zelfmoord vanwege de ziekte.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zag net je vorige vraag, probeer van laxeermiddelen af te blijven.
Wil je het gebruiken voor af te vallen of heb je last van verstoppingen? Wel eerlijk zijn graag.