Hoe komt dat ik ziek ben als er zelfs uitonderzoek niks blijkt te zijn?

Ik ben altijd en elke dag ziek ik heb altijd iets voor. Ik heb astma en alergien aan veel dingen. Uitonderzoek blijkt dat ik alleen astma en alergien heb maar dat snap ik niet ik voel dat ik ziek ben en dat er meer aan de hand is maar niemand snapt mij want zij denken dat ik lieg.

Weet jij het antwoord?

/2500

Jij bent de ervaringsdeskundige voor jouw lichaam. Astma en allergieën zijn sowieso al genoeg om je regelmatig ziek te laten voelen. Je kunt jouw ziektebeeld vergelijken met dat van andere mensen, die hetzelfde hebben, om te checken of al jouw gevoelens van ziek zijn daarmee voldoende te verklaren zijn. Hooikoorts is bijvoorbeeld een allergie, waar je je behoorlijk ziek van kunt voelen. Als jij daarna echter het idee hebt, dat er meer aan de hand is met jou dan "slechts" astma en allergieën, zet dan door bij de dokter en vraag om uitgebreidere onderzoeken. Het is handig als je een soort dagboek bijhoudt, waarin je voor bijvoorbeeld een maand lang opschrijft hoe je je voelt op die dag. Houd daarin bij hoe gezond/ziek je je voelt, hoeveel energie je merkt te hebben en welke symptomen je hebt. Schrijf ook altijd op welke medicijnen je slikt, die je niet elke dag slikt. Het helpt als je beschrijft waartoe je wel of niet in staat was. Je kunt daarbij cijfers of categorieën aanmaken, zoals 1 is erg ziek, 2 is ziek, 3 is voel me niet zo goed en 4 is gezond. Of zoals 1 is geen energie, 2 is een beetje energie, 3 is redelijk wat energie en 4 is normale energie. Bijvoorbeeld: "maandag 5 februari 2018. Voel me ziek vandaag (2) en ben lusteloos (energie 1). Heb me ziek gemeld en ben 's morgens anderhalf uur extra gaan slapen en 's middags ruim twee uur. De lichte hoofdpijn ging met 2 paracetamol wel weg. Was niet in staat eten te kopen of te koken." Je kunt voor elke dag een emoticon zetten, die past bij die dag: lachebekje bij goede dag, streep als mond bij niet zo'n goede dag en huilend bij slechte dag. Zo krijg je niet alleen zelf meer inzicht, maar kun je ook je arts meer inzicht geven. Beterschap gewenst!

Misschien is er meer te vinden bij een alternatieve arts. Er zijn alternatieve artsen die op veel meer allergieën bloedonderzoek kunnen verrichten als wat de huisarts voor je doet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100